شرکت 11هزار هرمزگانی در مراسم اعتکاف

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از شرکت 11هزار نفر در این استان در مراسم اعتکاف خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر انصاری راد، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس، از شرکت 11هزار نفر در این استان در مراسم اعتکاف خبر داد.
 

وی با بیان اینکه 110 مسجد در ایام اعتکاف در استان میزبان معتکفین هستند، اظهار کرد: طی نشست ها و جلسات متعدد ستاد اعتکاف، تمهیدات و هماهنگی های لازم در خصوص هرچه بهتر برگزارشدن این مراسم معنوی در استان انجام شده بود.
 

انصاری راد افزود: امسال برای برگزاری این فریضه 110 مسجد در شهرستانهای مختلف استان در نظر گرفته شده است که از این تعداد، 35 مسجد در شهرستان بندرعباس هم اکنون میزبان معتکفین هستند.

 

وی عنوان کرد: این اداره کل 150 مبلغ و مبلغه به مراسم های اعتکاف جهت اقامه نماز جماعت، برگزاری گفتمان های دینی، بیان احکام شرعی، پاسخ به شبهات فکری را اعزام کرده است.
 

این کارشناس مسائل دینی، اعتکاف را عاملی برای پرورش جسم و جان دانست و خاطرنشان ساخت: انسان آمیزه ای است از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود؛ انسان به دنبال سعادت و کمال است.
 

انصاری راد با بیان اینکه در فضیلت اعتکاف این بس که معادل طواف کعبه و همتای رکوع و سجود است، ادامه داد: خدای منّان می فرماید: "... وَ عَهَدنا اِلی ابراهیمَ وَ اِسمعیلَ اَن طَهّرا بَیتی لِلطّائِفینَ وَ العاکِفینَ وَ الرُکّعِ السُجود؛( آیه 125، سوره بقره) و ما به ابراهیم و اسماعیل فرمان دادیم که خانه مرا برای طواف کنندگان و معتکفان و رکوع کنندگان و سجده کنندگان از هرگونه آلودگی تطهیر کنند."
 

پایان پیام/

کد خبر 367479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha