انسان موجودی مسئول و متعهد در برابر خداوند است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: انسان موجودی مسئول و متعهد در برابر ذات اقدس الهی و نعمات خداوند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز(24اریبهشت) در جلسه درس اخلاق بانوان دستگاه های اجرایی استان مرکزی گفت: قرآن کریم انسان را به عنوان موجودی مسئول می داند و استثنا نیز قائل نشده و یکی از بارزترین و شاخص ترین ویژگی انسان مسئولیت انسان ها است.

 آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد:‌ خداوند در قرآن کریم می فرماید آن امت هایی که پیامبران به سراغ آنها آمدند باید پاسخگو باشند و پیامبران هم باید پاسخگو باشند مسئولیت هزار و یک شاخه دارد که یکی از آن در برابر خدا است که کار بسیاربزرگی هم هست که حس کنیم در برابر خدا باید پاسخگو باشیم و در برابر همه کارهای خود و نعمات خداوند مسئول هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:‌ مراکز آموزشی و تحقیقاتی باید برای رسیدن به اهداف بلند و آرمان های الهی که بانوان در راس آن قرار دارند برنامه ریزی کنند مانند ازدواج، پدیده اسفبار طلاق، فرزند آوری و جلوگیری از کشمکشها که بانوان در آن نقش مهمی دارند.


وی با بیان اینکه باید مراکز تحقیقاتی روی مسئله طلاق کار کنند افزود:‌این پدیده در سال های اولیه ازدواج رایج تر است و آثار سو رفتارهای ناپسند والدین روی فرزندان مشهود است مخصوصا فرزندان دختر که نیاز بیشتری به محبت دارند.


امام جمعه اراک اظهار امیدواری کرد در ماه های رجب شعبان و رمضان با معرفت آموزی و معرفت افزایی خود را به سرچشمه خوبی ها نزدیک کنیم.‌


پایان پیام/
 

کد خبر 367571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha