ششمین همایش بزرگداشت حکیم فرزانه طوس در شهرستان نجف آباد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد، از برگزاری ششمین همایش بزرگداشت حکیم فرزانه طوس خبر داد و گفت: ‌این همایش در راستای بزرگداشت مقام شامخ این شاعر بزرگ برپا می شود.

فرامرز رادمنش، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی به عنوان یکی از برجسته‌ترین شاعران حماسی ایران و جهان است و این همایش به منظور پاسداشت از مقام شاعر حکیم ابوالقاسم فردوسی و شناساندن آن به مردم به ویژه جوانان و نوجوان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این همایش با حضور انجمن های ادبی شهرستان، اصحاب فرهنگ و ادب و علاقمندان در بنیاد حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) نجف آباد برگزار می شود، افزود: سخنرانی دکتر علیقلی محمودی بختیاری، شاهنامه پژوه معاصر، اجرای نقالی، شاهنامه خوانی، شعر خوانی، ارائه مقاله و اجرای موسیقی سنتی از برنامه های این همایش است.

 

رادمنش با بیان اینکه در این همایش انجمن های شعر و شاعران گرد هم جمع می آیند، افزود: بزرگداشت مقام شامخ بزرگ‌ترین سراینده پارسی‌گو هدف اصلی برگزاری این همایش است.

 

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه طراحی و تصویر سازی صحنه هایی از شاهنامه توسط جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی شهرستان در روزهای "27-28 اردیبهشت" خبر داد و افزود: دراین همایش از برگزیدگان این نمایشگاه تقدیر می شود.

 

گفتنی است، حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی (زاده 319 خورشیدی، 329 هجری قمری - درگذشته پیش از 397 خورشیدی، 411 هجری قمری در طوس خراسان)، سخن‌سرای نامی ایران و سراینده شاهنامه حماسه ملی ایران است و وی را بزرگ‌ترین سراینده پارسی‌گو دانسته‌اند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 367603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha