مراکز نیکوکاری به 2100 باب می رسد

خبرگزاری شبستان: قائم مقام معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به فعالیت 700 مرکز نیکوکاری در حال حاضر در کشور از ایجاد هزار و 400 مرکز جدید در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، علی شریف روحانی، قائم مقام معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور امروز (24 اردیبهشت) در مراسم آغاز به کار سومین مرکز نیکوکاری سنندج در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان گفت: مراکز نیکوکاری با هدف ایجاد همبستگی اجتماعی و استفاده از ظرفیت مردم در مساجد برای دستگیری از نیازمندان راه اندازی می شود.

وی با اشاره به فعالیت 700 مرکز نیکوکاری در حال حاضر در کشور از ایجاد هزار و 400 مرکز جدید در سال جاری خبر داد و افزود: به دنبال این هستیم تا پایان برنامه پنجم در همه محلات کشور مراکز نیکوکاری را با محوریت مساجد راه‎اندازی کنیم.

قائم مقام معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه از صدر اسلام مسجد بهترین محل برای رفع مشکلات مردم بوده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه مساجد از معنویت خاصی برخوردار هستند و با استفاده از منابع مردمی می‎توانیم در راستای خدمت‎رسانی به مردم موفق‎تر عمل کنیم.


روحانی، خدمت سانی سریع تر به نیازمندان را از دیگر کارکردهای مراکز نیکوکاری برشمرد و اظهار داشت: مسجد معرفت دینی و رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد بر همین مبنا ما مراکز نیکوکاری را  در مساجد مستقر کردیم.


وی استفاده از ظرفیت مسجد، روحانیون، هیت امنا، خیرین و آحاد مردم را از نقاط قوت مراکز نیکوکاری برشمرد و افزود: تمام تلاش ما این است که خدماتی مطلوب برای رفع نیاز نیازمندان و رعایت شان محرومین انجام شود.
 

در حال حاضر 14 مرکز نیکوکاری در استان کردستان مشغول به فعالیت است که راه اندازی 10 مرکز جدید در سال جاری نیز هدف گذاری شده است.

پایان پیام/

کد خبر 367687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha