سوم خرداد یادآور عزت ملی ملت ایران است

خبرگزاری شبستان:فرمانده ناحیه مقاومت چرام ضمن گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: سوم خرداد یادآور عزت ملی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، اصغر نورایی‌ نسب، فرمانده ناحیه مقاومت چرام امروز (25 اردیبهشت) در نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت سالروز سوم خرداد با اشاره به نام گذاری سال‌ جاری با عنوان "اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی"، ابراز امیدواری کرد که بتوان در عرصه فرهنگی و به خصوص عرصه فرهنگ ایثار و شهادت پیشتازی کرده و آن گونه که مدنظر مقام معظم رهبری است، عمل کنیم.

 

وی با اشاره به عملیات بیت‌المقدس، آغاز این عملیات را از تاریخ اول اردیبهشت‌ماه 61 با رمز "یا علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (ع)" ذکر کرد و گفت: این عملیات که تا سوم خرداد 61 ادامه داشت با هدف آزادسازی شهرهای خرمشهر، هویزه و جاده اهواز، خرمشهر و خارج کردن شهرهای اهواز، امیدیه، سوسنگرد از برد توپخانه دشمن و همچنین تامین مرز بین‌المللی آغاز شد.

 

نورایی نسب افزود: در این عملیات پنج هزار و 680 کیلومتر از خاک جمهوری اسلامی ایران آزاد می ‌شود، گرچه بخش ‌هایی از طلاییه و شلمچه هنوز در اشغال دشمن باقی مانده و 180 کیلومتر از مرز بین ‌المللی در این عملیات تامین می ‌شود.

 

این مسئول با بیان این که هشت لشکر و 15 تیپ مستقل عراق از 50 تا 80 جسد خسارت جدی می ‌بینند، به تاثیرات درون و برون این عملیات اشاره کرد و گفت: آزادسازی جبهه ‌های جنوبی که از عملیات ثامن ‌الائمه شروع شد تا به فتح خرمشهر رسید، نمایانگر قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران بر عراق بود و نشان داد قدرت نظامی ما در منطقه نه تنها بر عراق که بر سایر کشورها هم بیشتر است.

 

نورایی‌نسب ادامه داد: پس از فتح خرمشهر، مرحله ‌ای از عملیات به دلایلی قابل انجام نبود و می ‌بینیم که هنوز بخش ‌هایی از کشور ما که حدود 2 هزار و 500 کیلومتر بوده در دست عراق باقی مانده است.

 

وی در ادامه به اهمیت بزرگداشت سالروز سوم خرداد اشاره کرد و با تأکید بر همکاری همه مسئولان چرام در این زمینه، اظهار امیدواری کرد که با تعامل دستگاه ‌های چرام، مراسم بزرگداشتی با برنامه ‌های متنوع فرهنگی در این شهرستان برگزار شود.

 

نورایی ضمن گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود:سوم خرداد یادآور عزت ملی ملت ایران است.


فرمانده ناحیه مقاومت چرام با تاکید بر این که شادی در روز سوم خرداد باید تجدید خاطره و تداعی عینی عمومی داشته باشد، گفت: آزادسازی خرمشهر برای ما مهم است و باید در این روز، جشنی بزرگ و در خور برگزار کنیم.

 

نورایی‌نسب عنوان کرد: باید در همه عرصه‌ ها تجلیل از شهیدان، جانبازان، ایثارگران و خانواده ‌های سرافراز این شهرستان به عنوان یک وظیفه مورد توجه کامل قرار گیرد و ارزش کار آن حماسه ‌آفرینان، هیچ گاه فراموش نشود.

 

پایان پیام/

کد خبر 367812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha