تاکید بر ارتقای کیفیت مسابقات قرآنی در جامعه

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور گفت: ارتقای کیفیت مسابقات قرآنی می تواند در اصلاحات فرهنگی جامعه تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، کریم نجفی برزگر، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور صبح امروز(25 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن وعترت دانشگاه های پیام نور که در سالن امام علی (ع) شهرستان ارومیه برگزار شد، گفت: این مسابقات می تواند نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه داشته باشد.

 

وی، فرهنگ را اساس و پایه هر کشوری عنوان کرد و افزود: اگر به فرهنگ جامعه آسیب بخورد بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و نابسامانی های اجتماعی در آن جامعه برای خود جا باز می کند و این انحرافات مانع از پیشرفت و ترقی در آن مرز و بوم می شود.

 

نجفی برزگر خاطر نشان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی فرصت مناسبی برای هم اندیشی مسئولان فرهنگی جامعه است که با همفکری خود از ظرفیت های موجود در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری بهره جویند زیرا رهبر معظم انقلاب با نام گذاری سال جاری به عنوان" اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" مسئولیت سنگینی را برعهده دانشگاه ها گذاشته که باید با مدیریت جهادی دست به دست هم داده و بتوانیم این مسئولیت خود را به خوبی به انجام برسانیم.

 

این مسئول، با اشاره به اینکه یک میلیون دانشجو در دانشگاه های پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: بیش از 60 درصد از شاغلان به تحصیل در این دانشگاه را بانوان تشکیل می دهند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور تصریح کرد: بانوان در ارتقای سطح فرهنگی خانواده نقش موثری دارند و آنان با مدیریت جهادی خود در خانواده می توانند نقش موثری در تحقق رویکردهای فرهنگی جامعه داشته باشند.

 

گفتنی است، مسابقات قرآن دانشگاه های پیام نور کشور از(22 اردیبهشت) به مدت سه روز در شهرستان ارومیه برگزار شد که صبح امروز(25 اردیبهشت) با معرفی 91 نفر به عنوان نفرات برگزیده به کار خود خاتمه داد.


پایان پیام/
 

کد خبر 367832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha