توسعه ورزش های همگانی نقش بی بدیلی در کاهش معضل های اجتماعی دارد

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل گفت: توسعه ورزش های همگانی نقش بی بدیلی در کاهش معضل های اجتماعی و مراجعه های مردم به بیمارستان ها و دادگستری ها و . . . دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل صبح امروز( 26 اردیبهشت) در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در دور دریاچه شورابیل، اظهار داشت: استان اردبیل علاوه بر عرصه های قهرمانی در ورزش های همگانی و توسعه آن نیز نقش بی بدیلی و تاثیرگذاری دارد.


وی، مراجعه ها به بیمارستان ها و دادگستری ها را ناشی از عدم توسعه ورزش های همگانی در کشور عنوان کرد و افزود: مسئولان امر باید با برنامه ریزی بستر توسعه اینگونه ورزش ها در جامعه را فراهم کنند چراکه ورزش باعث نشاط و پویایی انسان شده و آن را از بیماری ها مصون می کند.


استاندار اردبیل، با اعلام این مطلب که باید دریاچه شورابیل برای پیاده روی و دوچرخه سواری بسترسازی شود، اضافه کرد:ورزش همگانی اردبیل در ویترین ورزش های همگانی کشور در بین استان های دیگر است که خوشبختانه روز به روز نیز استقبال از این ورزش ها بیشتر می شود.


خدابخش، حمایت دولت از همگانی شدن ورزش به منظور بهره مندی از جمعیتی سالم را یادآور شد و گفت: امروزه با گسترش شهرنشینی و توسعه زندگی ماشینی، تحرک انسان در جامعه کاهش یافته که این خود عامل بسیاری از بیماری ها می باشد، از این توسعه ورزش های همگانی در جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است.


اردبیل گام های موثری در توسعه ورزش های همگانی برداشته است


در ادامه این همایش ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و امور جوانان استان اردبیل در سخنانی، اظهار داشت: در سالجاری یکی از اولویت های اداره کل ورزش و جوانان توجه ویژه به ورزش های همگانی و توسعه و ترویج آن است که ما در قدم اول هر هفته اقدام به برگزاری همایش های پیاده روی می کنیم.


بهتاج، با اعلام اینکه ورزشکاران اردبیلی 600 مدال رنگارنگ در مسابقات بین المللی کسب کرده اند، ادامه داد: ورزش اردبیل با نام آورانی به مانند رضازاده و علی دایی برای همه ایرانیان شناخته شده است و نیازی به معرفی ندارد.


گفتنی است؛ در پایان این همایش جوایزی نفیس به قید قرعه به شرکت کنندگان در همایش پیاده روی خانوادگی اهدا شد که یک دستگاه خودروی پراید جایزه ویژه این همایش بود.


لازم به ذکر است این همایش به صورت مستقیم از شبکه سه پخش می شد، و ده ها هزار نفر به صورت خانوادگی در این همایش شرکت کرده بودند.


پایان پیام/

 

کد خبر 367931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha