نهمین جشنواره آش ایرانی در استان زنجان کلید خورد

خبرگزاری شبستان: نهمین جشنواره آش ایرانی با حضور سفرای چند کشور و هنرمندان صنایع دستی 30 استان در مجموعه تفریحی گاوازنگ استان زنجان از شب گذشته(26 اردیبهشت) کلید خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، در مراسم آغاز به کار این جشنواره استاندار زنجان برگزاری جشنواره آش را فرصت مناسبی برای آشنایی با آیین های اقوام مختلف کشور عنوان و اظهار کرد: حضور استان های مختلف و سفرای کشورهای خارجی در استان زنجان فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری در استان زنجان است.


جمشید انصاری با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا این جشنواره را در سطح فراملی مطرح کنیم، خاطرنشان کرد: هنرمندان 30 استان کشور برای نمایش هنرهای دستی خود در این جشنواره حاضر شدند.


در ادامه این مراسم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز با اشاره به حضور نمایندگانی از استان های کشور در این جشنواره ادامه داد: هنرمندان عرصه آشپزی برای ارائه 24 نوع آش محلی در این جشنواره حضور دارند.


یحیی رحمتی به حضور سفرای چند کشور در این جشنواره اشاره کرد و افزود: هفته فرهنگی نیز برای هنرنمایی 6 استان کشور در نظر گرفته شده است.


وی از اجرای جشنواره آش ایرانی در گستره جاده ابریشم به پیشنهاد کمیته فرهنگی سازمان اکو خبر داد و افزود: همین موضوع می تواند حرکتی برای مطرح شدن این جشنواره در سطح فرا ملی شود.


این مقام مسئول مدت اجرای این جشنواره را یک هفته عنوان کرد و گفت: این جشنواره فرصت مغتنی برای آشنایی مردم استان زنجان و میهمانان با آیین ها و سنت های محلی اقوام دیگر است.


به گفته وی، در هفته فرهنگی استان های اردبیل، گیلان، خوزستان، آذربایجان شرقی و چهارمحال بختیاری به ارائه هنرها و آیین های محلی خود می پردازند.


شهردار زنجان نیز در سخنانی برگزاری این جشنواره را زمینه ای برای ارتقاء سطح جذب گردشگر به شهر زنجان عنوان کرد و گفت: این جشنواره زمینه حضور 70 تور گردشگری را در استان زنجان مهیا کرده است.


محسن امین با اشاره به اینکه برگزاری هفته های فرهنگی در کنار این جشنواره گرمی خاصی به جشنواره می بخشد، ادامه داد: در تلاش هستیم تا میهمانان حاضر در این جشنواره را با جاذبه های گردشگری استان زنجان آشنا کنیم.


وی به تنوع آش ها در سطح استان های کشور اشاره کرد و با یادآوری اینکه این جشنواره زمینه آشنایی با طبخ انواع آش ها را میسر می کند، گفت: آیین طبخ غذا یکی از مقوله های است که موجب جلب توجه جهانگردان می شود.


پایان پیام/


 

کد خبر 368008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha