آمارهای گذشته اشتغال آفرینی دستگاه های دولتی غیرقانونی و دروغ است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل گفت: طبق قانون دستگاه های اجرایی نمی تواند به طور مستقیم ایجاد شغل کند و آمارهای گذشته اشتغال آفرینی دستگاه های دولتی غیرقانونی و دروغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل صبح امروز (27 اردیبهشت) در جلسه کارگروه اشتغال استان، اظهار کرد: توزیع یارانه هدفمند در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد اما برای دانشجویان، سالمندان و بیکاران؛ اما در کشور ایران این کار به صورت غیرکارشناسی بین اغنیا و نیازمندان به صورت مساوی توزیع می شود که این کار اشتباهی است.


وی، با اشاره به اینکه پذیرش در دانشگاه کشور کاهش یافته است، افزود: افراد وقتی تعداد بیکاران تحصیل کرده را در خانواده خود می ببینند به دنبال یک شغل مناسب می روند و ادامه تحصیل را یک کار بیهوده می دانند که این هم برای جامعه مضرر است.


استاندار اردبیل، با بیان این مطلب که اشتغال نیازمند توجه جدی دستگاه های اجرایی است، گفت: واقعیت اشتغال را باید به مردم بگوییم و مدیران بدانند که آمارهای اشتغال با مصوبه و دستور نمی تواند تغییر پیدا کند.


خدابخش، با اشاره به رکود و تورم چند سال گذشته، یادآور شد: عملاً با رکود اقتصادی و تورم پیش آمده همه باید به فکر حفظ اشتغال در شرایط موجود باشیم و مطمئن باشید با این شرایط نمی توان اشتغال جدید ایجاد کرد و هر کس ادعای دارد دروغ است.


این مقام مسئول، از ارائه آمارهای دروغ در مورد اشتغال انتقاد کرد و تصریح کرد: طبق قانون دستگاه های اجرایی نمی تواند به طور مستقیم ایجاد شغل کند و آمارهای ایجاد اشتغال از سوی دستگاه های دولتی غیر قانونی و دروغ است.


وی، با اشاره به اینکه هرگاه دولت شغلی ایجاد کرده است مردم این واقعیت را لمس کرده اند، افزود: تنها راه ایجاد اشتغال همت و کمک دستگاه های اجرایی به سرمایه گذاران است و باید تلاش کنیم تا مانع تراشی در دستگاه های اجرایی را کم کنیم و اگر کم کاری یا قصوری در این مورد دیده شود به شدت برخورد خواهیم کرد.


استاندار اردبیل به بازدید خود از کارخانه آرتاویل تایر اشاره کرد و با بیان مشکلات این مجتمع صنعتی عنوان کرد: مدیران این کارخانه منتظر تسهیلات 22 میلیون یوروی هستند تا دستگاه های جدید با تکنولوژی بالا وارد استان کنند که بانک ها برای این کار تمام همت خود را به کار گیرد چون با حل شدن این موضوع بیش از یکصد هزار شغل واقعی ایجاد می شود.


خدابخش از مدیران خواست تا کسانی که مانع تراشی در کار سرمایه گذاران می کنند توبیخ شوند و گفت: استان اردبیل نیازمند اشتغال واقعی است و این مهم با کمک و یاری سرمایه گذاران محقق می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 368128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha