نامگذاری کوچه ها به نام شهدا باعث برکت محل می شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: نامگذاری کوچه ها به نام شهدا باعث برکت محل و زنده ماندن یاد شهدا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار مدیر عامل و مسؤولان سازمان زیبا سازی شهرداری اصفهان بر لزوم ایجاد نشاط و امید در مردم تأکید کرد و گفت: خشک شدن زاینده رود روحیه مردم شهر را کسل کرده است لذا باید با زیبا سازی شهر و استفاده از ظرفیت فضاهای سبز و آب نماها روحیه نشاط و شادابی را به مردم بازگردانید.

 

وی ضمن تأکید بر ساخت پارک های ویژه معلولین و بیماران ام اس، خاطر نشان کرد: بیماران و معلولین نیز جزء شهروندان این شهر هستند لذا نباید رفاه و آسایش آنها را فراموش کنیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که باید از فضاهای موجود استفاده بهینه شود، گفت: می توان اداره دخانیات که در کنار رودخانه قرار دارد را به مکان دیگری انتقال داد و آسایشگاه جانبازان را توسعه و برای جانبازان قطع نخاعی امکانات رفاهی و سوئیت های مجهز تدارک دیده شود.

 

وی در خصوص گنبد مسجد امام (ره) تصریح کرد: بازسازی گنبد مسجد باید سرعت یابد و نگذارید در کشمکش میان ارگان های مختلف داربست های گنبد نیز به آثار باستانی بپیوندد.

 

آیت الله طباطبایی بر استفاده از علم روز در حفظ میراث فرهنگی تأکید کرد و گفت: قسمت هایی از بازار میدان امام(ره) دچار فرسودگی و قسمت هایی کثیف شده است، لذا باید برای حفاظت از آنها اقدام شود.

 

وی مزین شدن کوچه ها به نام شهدا را باعث برکت محل و زنده ماندن یاد شهدا دانست و گفت: در تابلوهایی که برای کوچه ها ساخته می شود علاوه بر شماره نام شهدا را نیز بیاورید که این شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند.

 

وی همچنین به تعیین نمادی واحد برای مساجد تأکید کرد و اظهار داشت: باید همه مساجد ما دارای نمادی باشند که اگر هر کس هر کجا بایستد به راحتی بتواند مسجد نزدیک را پیدا کند.

 

به گزارش دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: تعبیه این نماد بر گنبد مساجد به گونه ای باشد که جهت قبله را نشان دهد.

 

پایان پیام/

کد خبر 368349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha