برگزاری همایش نخبگان و فعالان سایبری در قزوین

خبرگزاری شبستان: مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین از برگزاری همایش هم اندیشی نخبگان و فعالان سایبری در استان خبر داد.

سعید پورایمانی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: دومین همایش هم اندیشی نخبگان و فعالان سایبری استان قزوین با محوریت بررسی علمی و تخصصی فضای سایبری موجود، ارائه نظریه‌های نوین و طرح مشکلات و راهکارهای اساسی 29 اردیبهشت ماه در قزوین برگزار می شود.
 

وی ادامه داد: برگزاری چنین همایش هایی در شرایط امروز یک ضرورت محسوب می شود زیرا امروز فضای مجازی از اهمیت خاصی برخوردار است و بسیاری از این فضا استفاده می کنند.
 

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین  با اشاره به تهدیدهای موجود در فضای مجازی اضافه کرد: فضای سایبر عبارتی است که در دنیای اینترنت، رسانه و ارتباطات بسیار شنیده می‌ شود و کاربرد وسیعی دارد، همچنین اینترنت به عنوان تیغ دولبه است که علاوه بر فرصت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری که به همراه دارد، می‌ تواند علیه ما نیز استفاده شود.
 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اگر این تهدید‌ها کنترل نشود به طور قطع تهدیدهای استفاده از این فضا بیش از فرصت‌ های آن خواهد بود، در این راستا برگزاری این همایش با توجه به اهمیت و اثرگذاری این فضا بر فرهنگ جامعه، در استان ضروری به نظر می‌ رسید.
 

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین تصریح کرد: از طرفی نیز راهبرد سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است که یکی از این راهبردها توجه به فرهنگ است و از همین رو نیز همایش مذکور برگزار می شود که در این همایش تهاجم فرهنگی و استفاده از فضای سایبری توسط دشمنان در جنگ نرم تببین شده و راه‌ های ترویج استفاده صحیح از فناوری‌های نوین و فضای مجازی شناسایی می شود.
 

وی اعلام کرد: این همایش با حضور مسئولان استانی و فعالان فضای سایبری، نویسندگان وبلاگ ‌ها و وب سایت‌ ها، متخصصان حوزه IT و کار‌شناسان این حوزه برگزار می شود که مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال سخنران ویژه این مراسم است. 

پورایمانی یادآور شد: در این همایش چهار نفر از فعالان فضای مجازی پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص استفاده بهتر و مفید از فضای مجازی و همچنین مشکلات موجود در این حوزه مطرح می کنند و همچنین کارگاه های تخصصی نیز برگزار می شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 368493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha