اجرای طرح تحول سلامت دراستان مرکزی

خبرگزاری شبستان: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: طرح تحول سلامت از نیمه اردیبهشت در استان مرکزی آغازشده است.

حسن طاهراحمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اجرای این طرح در استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: طرح تحول نظام سلامت از روز دوشنبه 15 اردیبهشت در بیمارستان های دولتی آغاز و بر اساس این طرح پرداختی بیماران ساکن شهرها به بیمارستان‌ها 10 درصد و بیماران روستایی و عشایر پنج درصد است.


وی با بیان اینکه در این طرح 90 درصد هزینه های بیماران بستری شده در بیمارستان های دولتی پرداخت می شود، افزود: این هزینه ها شامل بستری، تخت، معاینات، خدمات داخلی، جراحی، دارو، تجهیزات پزشکی، اقدامات تشخیص شامل عکس برداری و آزمایش است که توسط بیمه ها و ورزات بهداشت و دانشگاه ها پرداخت می شود.


طاهر احمدی افزود: پنج بیمارستان در اراک، دو بیمارستان در ساوه و پنج بیمارستان در سایر نقاط استان خدمات طرح سلامت را به مردم ارائه می دهند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های رهبر، دولت و مردم در حوزه سلامت بود است، ادامه داد: برای پیشگیری از آسیب های بیشتر به مردم، دستورالعملی در 14 بند توسط رهبر اعلام و دولت نیز بسته هایی برای حوزه سلامت تعریف و تا کنون هفت بسته خدمتی در این حوزه ارائه شده است.

 

وی ادامه داد: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات مردم به ویژه افراد کم درآمد جامعه حل می شود.
پایان پیام/

کد خبر 368847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha