استان یزد از استان های برتر کشور در اجرای طرح تحول سلامت

خبرگزاری شبستان: ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از پیشتازی استان یزد در اجرای طرح تحول سلامت در کشور خبر داد.

محمدرضا میرجلیلی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ظهر امروز (31 اردیبهشت) در نشست خبری طرح تحول نظام سلامت که باحضور خبرنگارن و اصحاب رسانه استان برگزارشد با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح در کشور بر این باور بودیم که کار سختی را در پیش رو خواهیم داشت گفت: بحمدالله با همکاری مدیران بیمه استان، اساتید، پزشکان، همکاران و... این طرح به خوبی در استان انجام شده است به طوری که در حال حاضر با کمترین مشکل در این حوزه روبرو هستیم.


وی با بیان اینکه استان یزد از استان های برتر کشور در زمینه اجرای این طرح است اظهار داشت: از زمان آغاز این طرح تاکنون بیش از هفت هزار و 250 نفر در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه خدمات دریافت کرده اند.


میرجلیلی افزود: تاکنون 217 مورد زایمان طبیعی و 124 مورد زایمان سزارین نیز تحت پوشش خدمات این طرح قرا گرفته اند.


وی ازکاهش قیمت های درمان در بخش های مختلف به عنوان یکی از مزایای این طرح یاد کرد و اظهار داشت: تاکنون حدود 540 میلیون تومان خدمات به بیماران ارائه شده است.


میرجلیلی با اشاره به اجرای همزمان این طرح در سراسر کشور تصریح کرد: با اجرای این طرح میزان مراجعات مردم از شهرستان ها به مرکز استان کاهش یافته است.


وی از پیشگیری به عنوان مهم ترین برنامه امسال دولت در حوزه سلامت یاد کرد و گفت: با توجه به مشکلات موجود در حوزه درمان دولت مجبور شد تا بسته های حمایتی خود را از این حوزه آغازکند.


ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته شروعی بر آغاز طرح تحول سلامت در کشور است اظهار داشت: از اوایل هفته آینده بسته های بهداشت دولت آغاز و به دنبال آن خانه های بهداشت فعال می شوند.


وی با بیان اینکه مهم ترین هدف دولت در این طرح اعتبار بخشی به دفترچه های بیمه است گفت: مردم استان در این فرصت باقی مانده نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا فردی بدون بیمه در استان نداشته باشیم.


میرجلیلی با اشاره به اجباری شدن بیمه در کشور گفت: پس از این اگر کسی تحت پوشش بیمه ای قرار نداشته باشد نمی تواند از خدمات بیمه ای مراکز دولتی استفاده کند.


وی با بیان اینکه پایداری این طرح در گرو مطالبه مردم از مسئولان است گفت: طرح تحول سلامت باید به یک خواسته عمومی در جامعه تبدیل شود و مانند آب از آن به عنوان یک عنصر حیاتی در زندگی انسان یاد شود.


میرجلیلی از احداث سه مرکز تخصصی سلامت در استان خبر داد و افزود: مرکز اول در بیمارستان شهید صدوقی و به همت خیرین در دست ساخت است.


وی تصریح کرد: مرکز دوم به همت تامین اجتماعی ساخته می شود و مرکز سوم نیز در فاز درخواست و برنامه ریزی قرار دارد.

 

پایان پیام/

 

 

 


 

کد خبر 369671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha