ناامیدی از رحمت خدا مهمترین عامل ترک نماز در بین جوانان

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه قم گفت: وقتی فرد مرتکب گناه می‌شود خود را اهل دوزخ دانسته و امیدی به رحمت خدا ندارد که این حس نا امیدی میل به عبادت درجوانان را سرکوب می کند.

حجت الاسلام سید علیرضا آرامی استاد حوزه علمیه قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به عوامل مهم ترک نماز گفت: ترک نمازعوامل مختلفی دارد که غفلت وعدم توجه به هریک ازآنها می تواند فرد را دچار سرخوردگی و اظطراب کند.


وی افزود: از دیگر عوامل مهم ترک نماز در بین جوانان نا امیدی است که این احساس نا امیدی سبب ترک نماز در بین جوانان می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: گاهی اوقات افراد در ذهن خود گمان می کنند فلان گناه را انجام داده اند و از رحمت خدا دور شده اند و بعید است خدا انها را ببخشد و کسی که چنین فکری دارد با خود می اندیشد که چرا تن به سختی دهم و نماز بخوانم وقتی بخشیده نمی شوم و این فکر حس ناامیدی را در او ایجاد می کند.

 

حجت الاسلام آرامی تصریح کرد: وقتی فرد مرتکب گناه می‌شود خود را اهل دوزخ دانسته و امیدی به رحمت خدا ندارد که این حس نا امیدی میل به عبادت در جوانان را سرکوب می‌شود.

 

وی اظهار داشت: علاقه به گناه و آلوده شدن فرد به گناه گاهی موارد میل فرد به ترک گناه را کم می کند که در این مواقع یا فرد گناه را ترک کرده و رو به عبادت می آورد و یا شیطان آنها را اغفال می کند که امیدی به بخشش آنها نیست.

 

نا امیدی از رحمت خدا بزرگترین گناه کبیره است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امیر المومنین(ع) ناامیدی از رحمت خدا را بزرگترین گناه می داند خاطر نشان ساخت: در برخی موارد شغل افراد به گونه ای است که باید دروغ بگوید و همه اینها القائات شیطان است که می خواهد با ایجاد حس ناامیدی از رحمت از خدا فرد را از عبادت و خواندن نماز دور سازد.

 

حجت الاسلام آرامی یادآورشد: نشست و گفتگو با افراد مأیوس، جهل نسبت به رحمت خداو ...از نشانه های نا امیدی ازرحمت خدا است که فرد را از عبادت و توجه به نماز دورمی سازد.

 

وی اذعان کرد: اگر کسی به اندازه تمام مردم دنیا یکجا گناه کرده باشد حق ندارد ازرحمت خدا ناامید شود و نباید اجازه دهد شیطان با نفوذ در فکرو اندیشه اش اورا نسبت به نماز و توجه به خدا ناامید کند.

 

خواندن نماز مهمترین راه رسیدن به آرامش است

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: خواندن نمازمهمترین عاملی است که به فرد حس آرامش می دهد و توجه به خدا سبب می‌شود جوان و نوجوان همواره به رحمت خدا امید داشته باشد و این حس امید به رحمت خدا فرد را برای برقرای ارتباط با خدا از طریق نماز ترغیب می کند.

 

حجت الاسلام آرامی افزود: عقاید خود انسان نیز درروند نا امیدی فرد از رحمت خدا و ترک نماز اهمیت بسزایی دارد که باید برای دستیابی به آرامش همواره به رحمت خدا امید و از غفلت شیطان دوری کرد.

 

وی بیان کرد: توجه به آیات الهی، توبه، تببین و توجه به خوف و رجا، قرائت قرآن و توجه به معانی احادیث از جمله مراحل درمان حس نا امیدی از رحمت خدا در وجود انسان است.

 

پایان پیام/

کد خبر 368887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha