همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد

خبرگزاری شبستان: همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی دانشگاه کاشان با حضور کارشناسان و اساتید علوم انسانی در تالار آزادی این دانشگاه امروز "29 اردیبهشت"آغاز به کار کرد.

محسن نیازی، دبیر همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی دانشگاه کاشان، در حاشیه این همایش به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: فرهنگ سازی و ایجاد باور در مورد نقش و تأثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، شناسایی و بررسی جایگاه و اهمیت پدافند غیرعامل در علوم انسانی و اجتماعی، طرح نیازسنجی ضرورت های پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی و آموزشی کشور، از جمله اهداف برگزاری این همایش است.


وی تصریح کرد: شناسایی اهمیت پدافند غیرعامل در بدنه مدیریتی کشور به طور عام و مدیریتی دانشگاه به طور خاص و شناسایی ضرورت پدافند غیرعامل در ساختار علمی و پژوهشی سازمان ها و نهادهای اجتماعی، شناسایی و طرح اولویت های تحقیقاتی و پژوهشی پدافند غیرعامل در حوزه علوم انسانی و اجتماعی و نگاه کارشناسی، علمی و عملیاتی به پدافند غیرعامل و تبادل اطلاعات میان کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران از دیگر اهداف این همایش است.


به گفته وی، 181چکیده مقاله و 125 مقاله نیز جهت چاپ و ارائه به صورت سخنرانی و پوستر در همایش پذیرفته شده است.


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان در ادامه گفت: ارائه گزارش دبیر همایش، سخنرانی پروفسور عباس زراعت، رییس دانشگاه کاشان و سخنرانی پروفسور تقی آزاد ارمکی با موضوع جایگاه علوم انسانی در امنیت و پدافند غیر عامل از برنامه های مراسم افتتاحیه همایش در تالار آزادی این دانشگاه است.


نیاز، برگزاری دو نشست علمی سخنرانی با موضوع بررسی پدافند غیر عامل در حوزه های مختلف به ریاست دکتر سید جواد هاشمی فشارکی، مشاور ارشد سابق سازمان پدافند غیرعامل کشور و دکتر علی انتظاری را یادآورشد و افزود: نشست اول با سخنرانی های سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع پایداری ملی در علوم انسانی، ،دکتر حمیدرضا فهیمی تبار با موضوع پدافند غیرعامل و آسیب شناسی فکری حوادث، سید عزیز معزی با موضوع پدافند غیرعامل و نقش آن در برنامه ریزی شهری و منطقه ای و سخنرانی علیرضا فولادی با موضوع عطار و بحران های معاصر امروز"29 اردیبهشت" برگزار می شود.


وی اظهارداشت: نشست دوم نیز با سخنرانی های دکتر مجید حاجی بابایی با موضوع پدافند غیرعامل و سرمایه انسانی با تاکید بر دانشگاه و دانشجو، دکتر فاطمه موسوی میرک با موضوع کاربرد روانشناسی اجتماعی در ارتقا فرهنگ مصرف انرژی به عنوان دفاع غیر عامل در مقابله با تحریم ها و تهدیدها، دکتر نرگس نیکخواه قمصری با موضوع واکاوی مفهوم مهندسی فرهنگی به مثابه مدیریت پدافند غیرعامل، دکتر عباس شکاری با موضوع تربیت اخلاقی جنگ نرم در برابر آسیب های اجتماعی و سخنرانی دکتر علی انتظاری با موضوع مطالعه جامعه شناختی فرهنگ کار به مثابه زیر ساخت پدافند غیر عامل برگزار می شود.


به گفته وی، مراسم اختتامیه همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی دانشگاه کاشان نیز با سخنرانی و جمع بندی مطالب توسط دکتر سید جواد هاشمی فشارکی، دکتر علی انتظاری و دکتر محسن نیازی از ساعت 16-17 عصر امروز(29 اردیبهشت) در تالار آزادی این دانشگاه برگزار می شود.


دبیر همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی دانشگاه کاشان در پایان با تاکید بر اینکه مقاله های همایش کاربردی است، افزود: جمعیت هدف شرکت کننده در این همایش تمامی کارشناسان رشته های مختلف علوم انسانی در حوزه های مختلف هستند.


گفتنی است، همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی دانشگاه کاشان به همت دانشگاه کاشان و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان پدافند غیرعامل کشور در تالار آزادی این دانشگاه از صبح امروز تا بعدازظهر در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 368899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha