تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان چرداول

خبرگزاری شبستان: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان چرداول صبح امروز (29 اردیبهشت) در دفتر امام جمعه این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این نشست، گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی، تعامل هر چه بهتر دستگاه های فرهنگی و مجری را در بحث ترویج فرهنگ قرآنی پیگیری می کند.


وی، با بیان اینکه این شورا زیر نظر شواری فرهنگ عمومی هر شهرستان فعالیت های قرآنی را دنبال خواهد کرد، افزود: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در هر شهرستان با محوریت ائمه جمعه در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم توسعه فرهنگ قرآنی تشکیل می شود.


سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: در این شورا بر مشارکت عمومی مردم و نهادهای غیر دولتی و همچنین نهادهای فرهنگی دولتی با هدف جذب جوانان و نوجوانان و همچنین ترویج آموزه های و معارف ناب قرآنی در جامعه تاکید شده است.


چراغی پور، ابراز کرد: بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت حوزه‌های علمیه در توسعه فرهنگ قرآنی، ارتقابخشی نظام تعلیم و تربیت، نظام رسانه‌ای، نظام تبلیغات دینی و سایر نظام‌های مؤثر، با الهام از تعالیم قرآن‌کریم و توسعه مشارکت حداکثری مردم در فعالیت‌های قرآنی و تقویت نقش حمایتی و پشتیبانی دولت در گسترش فرهنگ قرآنی از اهداف این شوراست.


وی، زمینه‌سازی و پیگیری تحقق رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه قرآن‌کریم، ایجاد سازوکار های لازم برای هماهنگی و تعامل مؤثر در زمینه‌ فعالیت‌های قرآنی و تأیید طرح‌ها و برنامه‌های ملی و فرابخشی در توسعه فرهنگ قرآنی را از دیگر اهداف این شورا عنوان کرد.


سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در پایان با اشاره به اینکه شهرستان چرداول ظرفیت های مناسبی در زمینه فعالیت های قرآنی دارد، خاطرنشان کرد: امید است که با فعالیت مد نظر این شورا روز به روز شاهد توسعه هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی و نهادینه شدن آموزه های این کتاب آسمانی در جامعه باشیم.


گفتنی است، در این نشست که در دفتر امام جمعه چرداول برگزار شد، اعضای شورای مرکزی توسعه فرهنگ قرآنی و مدیران دستگاه های فرهنگی این شهرستان حضور داشتند.


پایان پیام/
 

کد خبر 368934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha