سواد آموزی3 هزار شهرنشین با تلفن همراه و تبلت

خبرگزاری شبستان:رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: طرح استفاده از فن آوری های نوین برای سوادآموزی به صورت پایلوت برای 3 هزار نفر که تصادفی انتخاب شده اند در سال جاری اجرا می شود.

علی باقرزاده، رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی طرح استفاده از تلفن همراه و تبلت برای سواد آموزی گفت: با توجه به حضور فناوری و مخصوصا تلفن همراه در زندگی مردم و نیازی که مردم به اشنایی با فن آوری روز دارند کار مطالعاتی در این زمینه توسط نهضت سواد آموزی آغاز شده است تا از بستر و شبکه تلفن همراه در کشور و ای تی و سخت افزار های قابل حمل برای آموزش افراد کم سواد استفاده کنیم.


وی افزود:هدف گذاری و نیاز سنجی اولیه این طرح نقاط شهر نشین است چراکه بیشتر با فناوری درگیر هستند و مرحله آزمایشی این طرح در سال 93 آغاز می شود و نیمه اول سال 94 به پایان می رسد تا در مقیاس بیتشر اجرا شود.
 

رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور تصریح کرد:این طرح به صورت پایلوت برای 3 هزار نفر که به طور تصادفی انتخاب شده اند اجرا می شود تا قابل تعمیم به کل کشور باشد.


وی با بیان اینکه جوانان نسبت به این طرح رغبت بیشتر نشان خواهند داد اظهار کرد: ذائقه برای حضور در کلاس و استفاده از کتاب کمتر است بنابراین از این طرح استقبال می شود.


رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با تاکید بر اینکه این طرح برای نقاط شهر نشین اجرا می شود بیان کرد:تجارب دیگر کشور های که از فن آوری ها برای آموزش استفاده کرده اند مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته شده است .


باقر زاده تاکید کرد: برای اجرای این طرح به تدوین یک بسته آموزشی نیاز است که در حال طراحی این بسته هستیم.


وی تصرح کرد: در بسته آموزشی این طرح همه جنبه های دیداری، شنیداری و نوشتاری در نظر گرفته می شود تا ثبات و پایداری در مهارت های آموخته شده زیاد باشد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 368983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha