ارزش‌های فرهنگ عمومی ما از نماز نشأت می‌گیرد

خبرگزاری شبستان:رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان گفت:همه ارزش‌های فرهنگ عمومی ما از نماز نشأت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام سید محمود ترابی در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خاطر‌نشان کرد: از یاد نبریم که نخستین فریضه‌ای که به رسول گرامی اسلام واجب شد نماز بود، ایشان سه سال ابتدایی رسالت خود را مخفیانه نماز می‌گذاردند و پس ورود به شهر مدینه نیز در اولین اقدام خود مسجد بنا کردند، که این چند تذکر به وضوح اهمیت بی‌مثال نماز را در دین ما هویدا می‌کند.


وی زندگی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را نمونه عینی توجه و تبلیغ عملی نماز دانست و خاطر‌نشان کرد: وقتی امام خمینی(ره) در حساس‌ترین شرایط جلسه با فرماندهان ارتش و سپاه را در هنگام فرارسیدن وقت نماز ترک می‌کردند و یا در نهایت بیماری در بیمارستان نماز شب می‌خواندند به همگان درس عملی توجه به این فریضه را دادند.


ترابی تصریح کرد: همه ارزش‌های فرهنگ عمومی ما از نماز نشأت می‌گیرد و بدین جهت باید تمامی برنامه‌ریزی‌های ما وابسته به نماز باشد و بدانیم که اگر این واجب الهی تقویت شود فرهنگ جامعه اسلامی در تمامی حوزه‌ها رشد می‌یابد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان گفت :تمامی مبانی و اصول کوچک و بزرگ فرهنگ ما با وجود نماز معنی پیدا می‌کند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان،وی افزود : اساس فرهنگ عمومی ما نماز و آیات قرآن است که باید در قلب و بطن جامعه نفوذ کند، همانا نماز بدون توجه و معنویت همچون دارویی است که ناپرهیزی را در کنار خود دارد و به این دلیل مؤثر واقع نمی‌شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 369087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha