کمک 38میلیارد ریالی خیرین شهرستانی در امر مدرسه‌سازی کردستان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، از جمع‌آوری کمک 38 میلیارد ریالی برای امر مدرسه‌سازی در قالب جشنواره‌های 16‌گانه خیرین خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، سالار عرفانی‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان صبح امروز (30اردیبهشت) در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در سنندج اظهار داشت: خوشبختانه نهضت خیرین مدرسه‌ساز در کردستان زمینه‌ساز حرکات بسیار بزرگی در راستای رفع محرومیت‌های آموزشی در این منطقه بوده است.


وی افزود: هر سال شاهد استقبال و مشارکت گسترده‌تر خیرین در این امر خداپسندانه هستیم و خوشبختانه در سال جاری و پس از برگزاری جشنواره‌های خیرین در 16 منطقه آموزشی، شاهد تعهد ساخت 24 مدرسه با 100 کلاس درس و اهدای 52هزار متر مربع زمین مرغوب برای ساخت اماکن آموزشی بودیم.


عرفانی‌نسب تصریح کرد: در قالب این جشنواره‌های 16گانه نیز در مجموع خیرین شهرستانی 38 میلیارد ریال برای هزینه در امر مدرسه‌سازی تعهد کردند که این مهم نسبت به سنوات گذشته با رشد چشمگیری مواجه است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، همچنین از واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به خیرین مدرسه‌ساز و نام‌گذاری این طرح‌ها به نام خیرین در صورت تکمیل به عنوان رویکرد اصلی آموزش و پرورش در سال جاری نام برد.


عرفانی‌نسب، اظهار داشت: هم‌اکنون 150 طرح نیمه‌تمام آموزشی در سطح استان وجود دارد که اگر خیرین در راستای تکمیل این طرح‌ها ما را یاری رسانند شاهد تحولی عظیم در حوزه نوسازی و ارتقای خدمات و امکانات آموزشی خواهیم بود.


محی‌الدین محمدخانی، از اساتید برجسته دانشگاه‌های استان، نیز در این مراسم با اشاره به آیات و روایات دینی و سابقه فرهنگی و تمدنی ایرانیان در راستای پیش‌قدمی در امر خیر و خداپسندانه، اظهار داشت: تلاش در مسیر ارتقای دانایی و مبارزه با جهل و نادانی از مهمترین اموری است که تعالی و عزت جامعه را به دنبال دارد.


وی افزود: تلاش و همت خیرین مدرسه‌ساز جای تقدیر بوده و امید است روز به روز شاهد گسترش این حرکت بنیادی و فرهنگی باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 369124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha