نگارش جلد اول کتاب خاطرات آیت الله موسوی اردبیلی به پایان رسید

خبرگزاری شبستان:جلد اول کتاب خاطرات آیت الله موسوی اردبیلی به همت دفتر فرهنگ و پایداری اداره کل امور استانها حوزه هنری طی چند ماه آینده منتشر و دربازار کتاب عرضه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان ،علی درازی نویسنده کتاب خاطرات آیت الله العظمی موسوی اردبیلی  با اعلام اینکه نگارش جلد اول کتاب به اتمام رسیده و در مرحله بازبینی قرار دارد، گفت: این کتاب مشتمل بر خاطرات آیت الله موسوی اردبیلی از زبان او و از بدو تولد تا سال 1368 است و فعالیت های علمی، سیاسی و اجتماعی او را شامل می شود.


وی با اشاره به انجام 50 ساعت مصاحبه گرفته شده از آیت الله موسوی اردبیلی برای جلد اول کتاب خاطرات، افزود: این کتاب به همراه عکس و ضمائم در 500 صفحه منتشر می شود و پیش بینی می کنم تا چند ماه آینده به بازار کتاب وارد شود.


درازی اضافه کرد: جلد دوم کتاب نیز شامل خاطراتی از دوستان، یاران، شاگردان و بعضی مقامات بلند پایه کشور می شود که در مقاطع مختلفی همراه او بودند. این کتاب در مرحله تدوین قرار دارد و درصدد هستیم تا پایان امسال آن را منتشر کینم.


این نویسنده با اعلام این اینکه احتمال نگارش جلد سوم خاطرات آیت الله اردبیلی وجود دارد، گفت: این کتاب با عنوان "مبارزات آیت الله اردبیلی به روایت اسناد ساواک" در مرحله بررسی قرار دارد که در صورت امکان این اثر را نیز منتشر خواهیم کرد.


وی با معرفی مراکز و موسسات مختلفی که در جمع آوری این کتاب همکاری داشته اند، گفت: دفتر آیت الله موسوی اردبیلی، حوزه هنری، مرکز بررسی اسناد تاریخی، موسسه شهید بهشتی، صدا و سیما، روزنامه اطلاعات، روزنامه جمهوری اسلامی، کتابخانه مجلس و... در نگارش این کتاب با ما همکاری داشتند.


درازی با بیان اینکه نزدیک به سه سال نگارش جلد اول کتاب خاطرات به طول انجامیده است، افزود: این کتاب برای اولین بار به طور کامل به خاطرات و زندگینامه آیت الله اردبیلی می پردازد. بیان خاطرات وی به عنوان یکی از یاران نزدیک امام خمینی (ره) و مراجع عظام در تبعید، بخش هایی از خاطرات حوزه علمیه قم و نجف و تاریخ معاصر کشور را ورق می زند.


بنا برگزارش روابط عمومی حوزه هنری ،این نویسنده درخصوص ویژگی جلد اول کتاب خاطرات، گفت: در این کتاب به طور ویژه حوادث و اتفاقات حوزه های علمیه قم و نجف در دوران معاصر را بررسی کرده و به علمای بزرگی همچون آیت الله خویی، آیت الله بروجردی، آیت الله محقق داماد ، شیخ کاظم شیرازی پرداخته است.


گفتنی است: آیت‌الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی عضو اولیه شورای انقلاب اسلامی بود و در دوران شکل گیری انقلاب از بنیانگذاران سپاه و دادستان کل کشور بود. وی بعد از شهادت شهید بهشتی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد و هم اکنون یکی از مراجع تقلید کشور محسوب می‌شود.
پایان پیام/
 

کد خبر 369197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha