انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اردبیل تشکیل می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از تشکیل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اردبیل خبر داد و گفت: احکام این انجمن صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ظهر امروز( 30 اردیبهشت) در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران، اظهارکرد: تاکنون تجلیل از مفاخر استان به صورت موردی انجام می گرفت ولی با تشکیل این انجمن این تجلیل ها ساماندهی می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، با بیان اینکه این انجمن مفاخر و چهره های فرهنگی استان اردبیل را برای تجلیل لیست خواهد کرد، افزود: با تشکیل این انجمن ما به صورت مستمر برنامه های تجلیل از بزرگان علمی و فقهی و . . . را خواهیم داشت.


اسحاقی، برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر عاشورایی ذاکر اردبیلی را از جمله برنامه های اولویت دار این انجمن بعد از تشکیل عنوان کرد و گفت: جمع آوری آثار این شاعر گرانقدر شروع شده و زمانی که به مرحله چاپ رسید، این مراسم بزرگداشت برای وی برگزار می شود که البته سعی ما بر این است که تا ایام محرم کار آماده سازی آثار این شاعر به اتمام برسد.


مراسم بزرگداشت هنرمند ذوالفنون استاد حسن مردانه برگزار می شود

این مقام مسئول، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسمات تجلیل در حیطه هنر، ادامه داد: تجلیل از هنرمند ذوالفنون استاد خطاطی و نقاشی در دستور کار برنامه های فرهنگ و ارشاد است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، با اعلام اینکه این هنرمند عزیز استان اردبیل، کسوت استادی برای بسیاری از هنرمندان را دارد، تصریح کرد: این استاد چهره 300 شخصیت فقهی، علمی، مذهبی و ارزشی را نقاشی کرده که علاوه بر اینها 28 مورد نقاشی مفاخر استان را نیز امسال به سرانجام می رساند که بعد از اتمام این نقاشی ها، مجموعه نقاشی علمای اردبیل به چاپ خواهد رسید.


پایان پیام/
 

کد خبر 369227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha