کانون های فرهنگی مساجد پرچم دار غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در سایه سنگین بی مهری های نهاد های دولتی به طرح اوقاف فراغت دانش آموزان، کانون های فرهنگی مساجد پرچم دار غنی سازی اوقات فراغت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، امروز (1 خرداد)، در دومین جلسه کمیته اوقات فراغت با حضور رابطین کانون های فرهنگی و هنری در شهرستانهای استان و کارشناسان دبیرخانه اظهار داشت: طرح اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان یک برنامه موثر فرهنگی برای تبلیغ مبانی دین از سوی مساجد است.
 

وی افزود: ممکن است برای دانش آموز در مدت 9 ماه تحصیلی رویدادهای اتفاق بیفتد که انگیزه فرهنگی و تربیتی برای دانش آموز به همراه نداشته باشد ولی در طرح اوقات فراغت به دلیل اینکه داوطلبانه است و یک همگرای خاص دارد و عجین شده با بازی، یک انگیره تربیتی و فرهنگی در بین دانش آموزان ظهور و بروز می کند.
 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان داشت: طرح اوقات فراقت فرصت مغتنم برای تربیت، هدایت فرهنگی و هنری دانش آموزان است که استعداد دانش آموزان را شناسایی کنیم و افراد کارآمد به جامعه تحویل بدهیم در این باره به یک همفکری و برنامه ریزی مدون نیازمند هستیم.
 

دانشی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان تاکید کرد و ادامه داد: 20 درصد بانوان استان بین سنین 6 تا 35 سال به دلیل تعصبات مذهبی بیسواد هستند.
 

وی به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان اشاره کرد و افزود: کانون های فرهنگی و هنری استان، بذر وفاق و همدلی در دل مردم استان کاشته اند و باید این وحدت برای ناکام کردن دشمنان در بکارگیری ابزار تفرقه دو چندان شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 369802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha