انجمن تعلیم و تربیت اسلامی نقشه راه داشته باشد

خبرگزاری شبستان: آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر لزوم تربیت نیروی مورد نیاز برای آینده توسط این انجمن بر لزوم تهیه نقشه جامع راه برای آینده انجمن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله مصباح یزدی، رییس موسسه آموزشی پژوهشی اما خمینی (ره) امروز (1 خرداد) در دیدار با جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی تصریح کرد: وجود این انجمن با همین ساختار و آینده ای که می توان برایش پیش بینی کرد، نعمت بزرگی می باشد که به برکت انقلاب به ما عطا شده است.


وی ادامه داد: فعالیت های ارزشمند این انجمن نشانه این است که خدا همتی به شما داده که دوراندیش بوده و وسعت نظر داشته باشید، وضع فعلی جامعه را درک کرده و آینده را بتوانید، پیش بینی کنید.


رییس موسسه آموزشی پژوهشی اما خمینی (ره) گفت: شاید رابطه منطقی بین این مباحث به زودی روشن نشود ولی طبیعی است هر کاری که شروع می شود، اقتضائات و نیازهایی دارد که باید پاسخگوی آنها باشیم.


وی افزود: اما باید در کنار پاسخگویی های موقت و اتفاقی در فکر این باشیم که یک طرح منطقی برای فعالیت های انجمن داشته و در فکر پاسخگویی به نیازها بر اساس روابط اصل و فرع که دارند، پاسخگو باشیم.


آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: باید در این انجمن از کارهای تکراری بپرهیزیم و رابطه ها را در نظر بگیریم که کدام مسئله تقدم دارد و کدام تاخر چون نیروی کار متخصص و کافی نداریم و لاجرم باید اولویت ها را رعایت کنیم.


نقشه جامع داشته باشید

وی با بیان اینکه بهترین اولویت در این زمان اولویت اصل و فرع می باشد، خاطرنشان کرد: باید نقشه جامعی برای اینکار تهیه کنیم که بدانیم چکار باید کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.


وی در ادامه با تاکید بر لزوم انجام برخی کارهای مبنایی در این انجمن اضافه کرد: ممکن است، بسیاری از فعالیت هایی که ما در عرصه آموزش و پرورش پیشنهاد می کنیم، راهکارهایی برگرفته از اندیشه ها و دکترین های غربی که با مبنای اصیل اسلام چندان سازگار نیست، باشد و اینجاست که نیازمند بررسی بنیادین هستیم.


رییس موسسه آموزشی پژوهشی اما خمینی (ره) افزود: اگر این مسائل از ابتدا لحاظ شود در آینده کمتر دچار مشکل خواهیم شد.


وی گفت: باید گروهی که افراد مبنایی و بنیادی قوی تری و سابقه علمی بیشتری دارند، موظف به تفکر در این مسائل باشند و نقشه راهی برای این فعالیت پیش بینی کنند تا این اشکالات کمتر شود.


وی امکان استفاده دیگر نظام ها از این توانمندی ها را از دیگر فواید این فعالیت ها دانست و ادامه داد: از این نتایج می توان در کشورها عراق و افغانستان استفاده کرد و البته اگر انقلاب های مصر، تونس و الجزایر هم به پیروزی مطلوب می رسید این نتایج در این کشورها هم کاربرد می داشت.


آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: مسئله دوم این است که مشخص شودعملیات این انجمن ستادی است یا سطحی تا حوزه و گستره فعالیت ها مشخص شود.


وی افزود: این مورد باید مشخص شود تا برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام شود.


به فکر تربیت نیرو برای آینده باشید
رییس موسسه آموزشی پژوهشی اما خمینی (ره) افزود: در این انجمن باید دو نوع کار شناسایی و استفاده از ظرفیت های موجود انجام داد و کار دوم نیروسازی است.


وی تصریح کرد: باید از همین حالا برامه ریزی هایی داشته باشید تا برای پنج سال آینده نیرو بسازیم تا خلاء موجود را رفع کرده و محیط کار را گسترش داد.


آیت الله مصباح یزدی با اشاره به وضعیت دوران قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: صادقانه عرض می کنم در آن روزگار ما خواب این را هم نمی دیدیم که در حوزه گروهی بنشینیم و در حوزه تعلیم و تربیت فکر کنیم و این به برکت امام، یاران ایشان و شهدای انقلاب است.


وی در پایان بر لزوم تربیت نیروهایی که عاشق کار خود هستند، اضافه کرد: باید افرادی این چنین برای عمل به نقش راه مذکور تربیت کنیم و نه افرادی که فقط به پشت میزنشینی بسنده می کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 369857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha