فاز هفتم موزه میراث روستایی گیلان افتتاح می‌شود

خبرگزاری شبستان: فاز هفتم موزه میراث روستایی گیلان صبح فردا(2 خرداد) با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح می‌شود.

رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: فاز هفتم موزه میراث روستایی گیلان و ساختمان فنی و پشتیبانی این موزه فردا(2 خرداد) به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور در محل این موزه افتتاح می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فاز هفتم موزه میراث روستایی مربوط به حوزه فرهنگی – معماری کوهستان شرق گیلان است، افزود: نخستین خانه از این حوزه با عنوان محمد نژاد پس از انجام مطالعات و عملیات واچینی، در این روستا دوباره چینی شد.

 

علیزاده تصریح کرد: ٩حوزه فرهنگی -معماری در گیلان شناسایی شده که هر یک از این حوزه‌ها با بازسازی یک روستا در محل موزه معرفی می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه موزه میراث روستایی گیلان واقع در جنگلهای سراوان رشت زندگی روستایی یکصد سال گذشته استان را به نمایش گذاشته است، اظهار کرد: تاکنون جلگه شرق، جلگه مرکز، جلگه غرب، کوهپایه غرب، کوهستان غرب و کوهپایه شرق افتتاح شده و مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 369865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha