نگذاریم شیاطین و هوای نفس؛ خرمشهر دل انسان را تصاحب کنند

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دل انسانی که آینه و جایگاه خدا باشد خرم دل و خرم شهر است، گفت: نباید بگذاریم این خرمشهر دل انسان به وسیله شیاطین و هموای نفس اشغال و تصاحب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری شب گذشته (1 خرداد) در جمع بسیجیان بیرجندی در حسینیه جماران به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی اظهار داشت: در سال 61 خرمشهر ایران با حمله دشمنان تبدیل به خونین شهر شد اما بعد از 570 روز حماسه‌آفرینی رزمندگان به فرموده امام خمینی(ره) خدا خرمشهر را آزاد کرد و دوباره خونین شهر تبدیل به خرمشهر شد.

 

 

وی با بیان اینکه یک خرمشهر دیگر داشته‌ایم که تبدیل به خونین شهر شده اما هنوز آزاد نشده است، افزود: این خرمشهر دل انسان است که شیاطین و هموای نفس آن را اشغال و تصاحب کرده‌اند.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دل انسانی که آینه و جایگاه خدا باشد خرم دل و خرم شهر است، گفت: خرمی دل انسان به این است که هر چه در نیا می‌بیند "الله اکبر" بگوید.

 

 

حجت الاسلام ماندگاری متذکر شد: متاسفانه امروز پول پرستی، فرزند پرستی، ریاست پرستی و همسر پرستی بت انسانها شده است.

 

 

وی ادامه داد: یکی از عوامل مقصر در این امر دشمن است چرا که گفته باید با بزرگ کردن دنیا و کوچک کردن خدا دل انسان را تبدیل به خرابه کرد.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه ماهواره را یکی از ابزار شیطان عنوان کرد و بیان داشت: خاصیت ماهواره دروغگویی و غلو کردن است زیرا با تبلیغات شهوت، قدرت، شهرت، ثروت و هر چه از خبرهای دنیایی را بزرگ می‌کند.

 

 

حجت الاسلام ماندگاری با تاکید بر اینکه خداوند دلی به انسان داده که خرم خرم است، گفت: بچه‌ها دلی بدون کینه و حسادت دارند چرا که نور خدا در دل آنها پررنگ است اما متاسفانه با بزرگ شدن انسان نور خدا در دلشان کم رنگ می‌شود.

 

 

وی لقمه حرام و عمومی شدن گناه را از دیگر عوامل خرابی دل انسان دانست و افزود: با آلوده شدن دل، انسان دیگر از عبادت و نماز خواندن لذت نمی‌برد و یا به مرتبه‌ای می‌رسد که از حیوان هم پست‌تر می‌شود.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دل انسان سه اسارت دارد، عنوان کرد: برای تبدیل کردن خونین دل خود به خرم دل در گام اول باید با توکل بر خدا و تمرین با هوای نفسی که دل انسان را اسارت کرده مخالفت کنیم.

 

 

حجت الاسلام ماندگاری دومین اسارت دل انسان را حرف مردم دانست و بیان داشت: راه مقابله با آن این است که رابطه خود را با خداپرنگ کنیم تا رابطه ما با مردم اصلاح شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه جلوه‌های دنیای سومین اسارت دل انسان است، یادآورشد: نمونه این اسارت دل در سال 88 است چرا که برخی وقتی در انتخابات نتواستند رأی بیاورند فتنه به پا کردند.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه به عدم تاثیر نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر دل انسان خرم باشد با عمل و رفتار خود می‌تواند در جامعه نهی از منکر کند.

 

پایان پیام/

 

 

 

 


 

کد خبر 369951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha