استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری تاریخی و فرهنگی دارد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری ورزشی، تاریخی و فرهنگی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمدرضا پوینده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور شب گذشته (یکم خرداد) در نشست هم‌اندیشی آسیب‌شناسی و تبیین راهبردهای جدید طرح خانه مسافر در همدان گفت: با توجه به اینکه کشور ایران در حوزه صنعت گردشگری و توریسم حرف های زیادی برای گفتن دارد و استان همدان صادرات گسترده ای را در صنایع دستی دارند همین امر موجب جذب توریست به کشور شده است.
 

وی افزود: همدان پایتخت تمدن، فرهنگ و طبیعت است و ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری ورزشی، گردشگری سلامت و گردشگری تاریخی فرهنگی دارد.
 

وی تصریح کرد: در حال حاضر حجم ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش یافته است و در واقع ایران و استان های گردشگری کشور با اقبال گردشگران خارجی روبه رو هستند.
 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: برگزاری همایش باستان‌شناسی در ملایر و میزبانی همز‌مان معاونان گردشگری استان‌های مختلف کشور نشان از وجود پویایی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان دارد.
 

پوینده خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم مسافران خارجی و گردشگران خارجی به کشور باید ساماندهی اماکن استیجاری متناسب با ورود گردشگران خارجی به کشور انجام شود تا نتیجه آن جذب بیشتر توریسم باشد.
 

وی افزود: 70 درصد صنایع‌دستی کشور بالغ بر 150 رشته در استان همدان فعال است و سفال، سرامیک، گلیم و قالی از مهم‌ترین این صنایع به حساب می‌آیند.
 

تاکنون برخی از هتلداران با طرح خانه ‌مسافر کنار نیامدند
علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز گفت: این نشست با هدف کاهش چالش‌های موجود در اجرای مناسب این طرح در سطح کشور برگزار شده است.
 

وی با اشاره به اینکه تاکنون برخی از هتلداران با طرح خانه ‌مسافر کنار نیامدند، افزود: باید در این جلسات به نتایج مثبتی دست یابیم تا منافع بخش خصوصی تأمین و هدف اصلی که همان ارتقای سطح رضایتمندی گردشگران است، محقق شود.
 

وی تأکید کرد: باید چالش در حوزه‌های مختلف را به حداقل برسانیم و با جلوگیری از آسیب‌ها به هر نحو ممکن و به فراخور زمان، زمینه ایجاد یک سفر ایمن برای مسافران به وقوع بپیوندد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 369985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha