تولید آثار فاخر توقع ما از دومین همایش حدیث رضوی است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری همایش حدیث رضوی 2 گفت: تولید آثار فاخر در حوزه حدیث رضوی انتظار ما از این جشنواره است.

حامد حجتی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری دومین همایش حدیث رضوی گفت: برجسته‌ترین ویژگی این جشنواره نسبت به سایر جشنواره هایی که با محور امام رضا (ع) برگزار می شود، تخصصی بودن آن است.

وی ادامه داد: جشنواره حدیث رضوی 2به جهت جایگاه قم به لحاظ معنوی به صورت یک حرکت کاملا تخصصی برگزار می شود و می توان گفت که این برنامه از جمله نادرترین و عمیق ترین فعالیت های جشنواره ای در موضوع امام رضا (ع) است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به همین جهت از مسئولین مرکز دارالحدیث به عنوان یکی از مراکز اصلی در حوزه حدیث درخواست کرده ایم تا امسال برای دومین بار نسبت به برگزاری این جشنواره اقدام کنند.


تولید آثار فاخر در حوزه حدیث رضوی انتظار ماست
وی با با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری این دوره از جشنواره به بهترین شکل افزود: آنچه که توقع ماست این است که به بهانه این جشنواره تولید آثار فاخر در حوزه حدیث رضوی اتفاق بیفتد.


ورود تخصصی به موضوعات مرتبط با معصومین (ع) از تکلیف ام القرای جهان اسلام
حجتی گفت: این جزء تکالیف ماست که در شهر قم به عنوان ام القرای جهان اسلام به این موضوعات به صورت تخصصی پرداخته شود.


وی با تاکید بر لزوم پرداخت به مقوله فرهنگ و هنر دینی خاطرنشان کرد: لازم است در قم توجه به این موضوع مد نظر باشد چرا که قم به جهت جایگاهی دارد باید بیشتر به صورت تخصصی به این مسائل بپردازد. 

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نباید از قم توقع داشت که همیشه در فعالیت های عمومی فرهنگی وارد شود چرا که از این شهر انتظار ورود به کارهای تخصصی وجود دارد که این جشنواره یکی از کارهای موفق در این راستاست.


حجتی ابراز امیدواری کرد که همایش حدیث رضوی یک نمونه کامل و جامع از فعالیت های تخصصی باشد و در آینده نیز شاهد برگزاری چنین برنامه هایی باشیم.


گفتنی است، همایش حیث رضوی 2 هم اکنون فراخوان اثر شده و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی www.hadith.net مراجعه نمایند.


پایان پیام/

 

کد خبر 370105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha