هدف گذاری راه اندازی 10 مرکز نیکوکاری در کردستان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، از هدف گذاری ایجاد 10 مرکز نیکوکاری در سال جاری خبر داد و گفت: با این احتساب، تعداد مراکز نیکوکاری کمیته امداد در این استان به 24 باب می رسد.

قنبر موسی نزاد، مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت‌های خود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده است، بر اساس سیاست‌های تعریف شده توسعه مشارکت‌های مردمی را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

 

وی توسعه شبکه‌های مردمی با ایجاد مراکز نیکوکاری را از مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد به منظور ورود بیش از پیش مردم به این حوزه نام برد و اظهار داشت: این مراکز با محوریت مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی و معنوی و با هدف اتصال حلقه اغنیا و نیازمندان به همدیگر در محلات ایجاد و فعالیت می‌کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، با بیان اینکه تعهد کمیته امداد کردستان راه اندازی 10 مرکز نیکوکاری در سطح استان در سال 93 است، اذعان کرد: در حال حاضر 14 مرکز نیکوکاری در سطح استان راه ‌اندازی شده است که با احتساب این مراکز جدید تعداد آنها به 24 باب می رسد.

 

موسی نژاد، با اشاره به اینکه مردم با حمایت های مالی و معنوی خود در مراکز نیکو کاری می توانند در امر خیری سهیم شوند که اجر دنیوی و اخروی دارد، افزود: معتقدیم مردم یکی از ستون‌های اصلی خیمه کمیته امداد هستند و خدمات‌رسانی به مددجویان و ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی آنان بدون حمایت و مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

 

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: شناسایی محرومین و خیرین محلات، شناسایی افراد موثر، استفاده از ظرفیت‌ ها به نحو احسن و افزایش مشارکت‌ های مردمی از اولویت ‌های مراکز نیکوکاری است.

 

وی با تاکید بر مردمی بودن مراکز نیکوکاری اذعان کرد: مراکز نیکوکاری باید به عنوان یک الگو در جامعه مطرح و با هدفمند کردن فعالیت‌های آن بستر را برای ایجاد شبکه‌های نیکوکاری فراهم کرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 370250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha