سوم خرداد روز تفسیر 'لا حول و لا قوه الا بالله' است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه سوم خرداد روز تفسیر 'لا حول و لا قوه الا بالله' است، گفت:فتح خرمشهر در عملیات غرور آفرین بیت المقدس لرزه به اندام دشمنان و مستکبران انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه بندر آستارا امروز(3 خرداد) در آیین جشن سالروز آزادسازی خرمشهر در محل آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: در آزادسازی خرمشهر خدا یارو یاور رزمندگان اسلام بود و این شهر با عنایت خدا آزاد شد.


وی به نصرت الهی در عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره و تصریح کرد: سوم خرداد روز تفسیر 'لا حول و لا قوه الا بالله' است.


امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه فتح خرمشهر در عملیات غرور آفرین بیت المقدس لرزه به اندام دشمنان و مستکبران انداخت، اظهار کرد: نیروهای نظامی ما در عملیات بیت المقدس با کمترین تجهیزات به نیروهای بعثی غلبه کرده و درس فراموش نشدنی به آنان دادند.


این کارشناس علوم دینی و مذهبی با اشاره به حمایت ده‌ها کشور از رژیم صدام در طول جنگ تحمیلی گفت: رزمندگان سلحشور و شجاع در دوران هشت سال دفاع مقدس با تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب به میدان مبارزه با رژیم بعثی رفتند و با عنایت خدا و توجهات امام زمان(عج) بر آنان غلبه کردند.


وی با بیان اینکه اقتدار وعزت کنونی کشور مدیون خون پاک شهدا و رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است، خاطرنشان کرد: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و ما باید راه آنان را با تمام توان ادامه دهیم.


حجت الاسلام حافظ نیا گفت: وظیفه ما در شرایط کنونی این است که همیشه در خط و مسیری که شهدا بودند حرکت کنیم و با جان و دل از دستاوردهای انقلاب که مدیون خون آنان است پاسداری و صیانت کنیم.


فاضل تعلیمیان، مدیر اداره آموزش و پرورش بندر آستارا نیز در این مراسم با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس، اظهار کرد: ما هر چه داریم به برکت خون شهداست و باید یاد و نام آنان برای همیشه زنده نگه داشته شود.


وی افزود: آسایش و امنیت کنونی کشور را مدیون خون پاک شهدایی هستیم که با تلاش خستگی ناپذیر و مقاومت، رژیم بعثی عراق و همدستانش را شکست دادند.


مدیر اداره آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان اینکه دست برتری نیروی ایمان و اراده در مواجه با دشمنی تا دندان مسلح در آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام تحقق یافت، تصریح کرد: پیروزی ها و پیشرفت های کشور ما در عرصه‌های مختلف در سایه رشادت‌های شهدا به دست آمده و ما باید قدردان آنان بوده و از راه و آرمان‌هایشان فاصله نگیریم.


تعلیمیان سالروز فتح خرمشهر را فرصتی مناسب برای بیان فداکاری و ایثارگری شهدا و رزمندگان برای نسل نوجوان و جوان دانست و گفت: رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام و شهدا در دوران جنگ تحمیلی باید برای نسل جوان بازگو شود.


گفتنی است، در پایان این آیین از سه رزمنده آستارایی که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 370298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha