خلق یوم الله سوم خرداد در اقتصاد و فرهنگ با تکرار بیت المقدس

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر مثل رزمندگان عملیات بیت المقدس عمل کنیم، یوم الله سوم خرداد در اقتصاد و فرهنگ هم تکرار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: یادآوری 6 هزار شهید عملیات الی بیت المقدس برای این است که بدانیم امنیت و احتزاز پرچم اسلام و ارزش ها را مدیون چه کسانی هستیم.

 

سردار نقدی به تعابیر مختلف از ایام الله در قرآن اشاره نموده و اظهار داشت: ایام الله یعنی روزهایی که عظمت و قدرت الهی ظهور و بروز می کند و غیر قابل انکار است.

 

وی به 22 بهمن که امام راحل آن را یوم الله نامیده اشاره کرده و افزود: در انقلاب اسلامی مردم با دست خالی بر حکومت پهلوی پیروز شدند و بر همین اساس سوم خرداد نیز یوم الله است که ملت ایران با شگفتی آفرینی چشم دنیا را خیره کرد و قدرت خدا در ابعاد مختلف ظهور کرد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین حمایت همه جانبه ابر قدرت ها و کشورها از عراق در جنگ تحمیلی را یادآور شده و ادامه داد: با قدرت الهی در این عملیات شاهد آزاد سازی 5400 کیلومتر از اراضی اشغالی، اسارت 19 هزار اسیر از دشمن، عبور بی سابقه رزمندگان از رودخانه کارون و امداد الهی در گذشتن رزمندگان از دشت های باز و ... بوده که نشان از قدرت الهی دارد.

 

وی درباره مرحله سوم عملیات و آزاد سازی خرمشهر خاطر نشان کرد: در این مرحله با دستور صدام مبنی بر دفاع تمام قد از خرمشهر چند ده هزار نیروی عراقی تازه نفس در خرمشهر مانده بود و رزمندگان اسلام که 24 روز جنگیده بودند به تقابل با این نیروها پرداخته و پیروز شدند که جز با نیروی الهی این پیروزی به دست نمی آمد.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، صبر و پایداری نیروها را سبب خلق یوم الله دانسته و تصریح کرد: دشمن پس از شکست های نظامی فهمیده که با جمهوری اسلامی نمی تواند مقابله نظامی کند و به این سخن امام راحل رسید که قدرت ما از ایمان است و تهاجم فرهنگی دشمن به این منظور راه اندازی شده است.

 

وی نیروی انبوه 4 هزار شبکه ماهواره ای را برای فساد پراکنی و حمله به اخلاق و اعتقادات یادآور شده و بیان کرد: شبهه پراکنی در اعتقادات شاید کم خطر باشد چرا که مردم با پرسش از علماء آگاه می شوند ولی آن انسانی که بر اثر تهاجم فرهنگی، اخلاق را از دست داده و فاسد شده است دیگر نمی تواند آن رابطه مناسب را با خدای خود برقرار کند.

 

سردار نقدی به تلاش، برنامه ریزی و ابتکارات دشمن برای آلوده سازی جوانان با مواد مخدر، بی بندباری، عرفان های کاذب و ... اشاره نموده و تاکید کرد: در مقابل لشگر رسانه ای دشمن باید از امداد الهی کمک خواست و نباید سازش کرد. برخی بر این باورند همان طور که در زمان جنگ نیز برخی ایده سازش داشتند ولی امام و ملت با شکر گذاری و صبر، ایستادگی کرده و پیروز شدند.

 

وی استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها برای مبارزه با دشمن را شکر گذاری نعمت الهی دانسته و تاکید کرد: باید همان طور که یک عصای موسی (ع) همه ساحران، مارها و اژدها را نابود کرد، امکانات کم خود را به میدان آورده و با دشمن در همه عرصه ها مبارزه کرد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطر نشان کرد: با عبرت از فتح خرمشهر؛ عقب نشینی از ارزش ها و تسلیم شدن در مقابل تهاجم فرهنگ دشمن معنی ندارد و اگر مثل رزمندگان عملیات بیت المقدس عمل کنیم، یوم الله سوم خرداد در اقتصاد و فرهنگ هم تکرار خواهد شد.

 

وی بیان سرگذشت پیروزی ها در ایام الله را برای عبرت گرفتن و کسب تجربه دانسته و تاکید کرد: امروز در سوریه به رغم تلاش همه کشورها و استکبار، تروریست ها و حامیان آن ها در برابر مقاومت اسلامی شکست خوردند که این از نشانه های قدرت خداست.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به سخن برخی مبنی بر بزرگ نمایی توان اقتصادی دشمن، وضعیت شعب ابی طالب در کشور و ... اشاره نموده و افزود: همان طور که ولی امر فرمودند مشکلات اقتصادی و تحریم را نباید به مذاکره گره زد بلکه باید با عمل جدی به اقتصاد مقاومتی برای شکوفایی اقتصادی گام برداشت.

 

وی تاکید امام خامنه ای را بر بکارگیری مردم و بسیج مردمی در اقتصاد یادآور شده و ادامه داد: با اعتماد به مردم و استفاده ازظرفیت های داخلی و کمک الهی و اطاعت از ولایت در اجرای اقتصاد مقاومتی شاهد خلق یوم الله اقتصادی خواهیم بود.

 

سردار نقدی تلاش و جهاد علمی را انجام وظیفه برای کسب نصرت الهی دانسته و تاکید کرد: اگر مقام معظم ولایت از گذشته تاکنون با صلابت در مقابل دشمنان ایستاده اند نه فقط به خاطر اقتدار نظامی بلکه به خاطر اعتماد به خدا و امام زمان (عج) است.

 

وی تاثیر برخی افراد از تبلیغات دشمن مبنی بر ناتوانی در مقابل استکبار را یادآور شده و تصریح کرد: آنگاه که امریکا در همه عرصه ها قدرتمند بود، ملت ایران علیه او و دست نشانده اش انقلاب کرد، پس امروز که امریکا در همه عرصه ها و در همه دنیا شکست خرده است نباید سازش کرد بلکه باید در عرصه اقتصاد و فرهنگ ایستادگی نمود.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین به تنفر ملت ها از رییس جمهور و مسوولان امریکا در جهان اشاره نموده و خاطر نشان کرد: تجربه ثابت کرده که ملت ایران همیشه در صحنه است و تا پای جان در راه اجرای فرمان ولایت ایستادگی می کند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در پایان سخنان خود اظهار داشت: هر کسی که در اجرای فرامین ولایت کوتاهی کند، خود را رسوا کرده است و ان شاء الله ملت ایران طبق وعده امام راحل این انقلاب را به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) می رساند.

پایان پیام/

کد خبر 370346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha