سبک‌ های کتابخوانی را باید برای گروه‌ های سنی مختلف در نظر گرفت

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان، با بیان اینکه سبک‌ های کتابخوانی را باید برای گروه‌ های سنی مختلف در نظر گرفت، اظهار داشت: در مورد غذای فکری نسل جدید باید تجدیدنظر شود و سبک جدیدی از مطالعه را رواج داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، شب گذشته(3 خرداد) در دیدار با دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، گفت: برای ارتقای وضعیت کتاب و کتابخوانی، بازنگری کتاب و سبک مطالعه امری ضروری است و در این زمینه باید برای نسل جوان اقدامات جدی ‌تری انجام داد.

 

وی با بیان اینکه امروزه متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی شهرهای استان نظیر ماهشهر کتابخانه مرکزی وجود ندارد و در سایر مناطق نیز رسیدگی به این امر باید مورد توجه جدی قرار گیرد، لزوم توجه به شرایط منطقه و ذائقه نسل جوان برای ارتقای وضعیت کتابخوانی تاکید کرد.

 

دکتر مقتدایی، با بیان اینکه با تلاش‌ های که مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی هر دو هفته یکبار شاهد افتتاح یک سبک خاص در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح استان هستیم و این امر بسیار رضایتمند است، افزود: از دیگر مواردی که در مبحث کتابخوانی باید مورد توجه قرار گیرد توسعه فضای مجازی است.

 

وی با اشاره به اینکه در این زمینه باید ذائقه نسل جوان را تغییر و مطالعاتی مختصر و مفید را در اختیار افراد قرار داد، اضافه کرد: وقتی کتابی که در برگیرنده مباحث علمی و سیاسی ا‌ست، منتشر می ‌شود و چند نسل آن را مطالعه می کنند از این رو لازم است این کتاب در نسخه ‌های جدید به ‌روزتر شده و با ذائقه نسل جوان منتشر شود تا مخاطب بیشتری به خود جذب کند.

 

وی با بیان اینکه کتاب ‌ها باید با توجه به فرهنگ، جغرافیا و شرایط حاکم بر منطقه‌ تالیف و منتشر شوند و سبک‌ های کتابخوانی را باید برای گروه‌ های سنی مختلف در نظر گرفت، تصریح کرد: در مورد غذای فکری نسل جدید باید تجدیدنظر شود و سبک جدیدی از مطالعه را رواج داد.

 

استاندار خوزستان، با تاکید بر استفاده از آیات و روایات و احادیث در تالیف کتاب ها، عنوان کرد: این بخش در دوره ‌هایی کمرنگ‌ شده بود که خوشبختانه امروز مجددا به اصل و ریشه گذشته‌ اش بازگشته و باید همچنان این ارزش ‌ها را در دستور کار و مورد توجه قرار داد.

 

وی بر توجه به امر کتاب و کتابخوانی از سنین به ‌ویژه کودکی و نوجوانی تاکید کرد و با بیان اینکه در این خصوص باید هدفمان صیانت از سن قلیایی این قشر باشد، یاد آور شد: امروزه کتابخانه ‌های استان در وضعیت مطلوب ‌تری قرار دارند.

 

دکتر مقتدایی، خاطر نشان کرد: برای تعالی کتابخانه های عمومی، باید به دنبال اوقات بیکاری و فراغت اقشار مختلف گشت و در ادارات مختلفی چون فرودگاه می‌توان با راه اندازی ایستگاه مطالعه در جهت تقویت کتابخوانی نقشی مهم ایفا کرد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 370430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha