آیت الله طبرسی مهمان مراسم سالروز اولین اقامه نماز جمعه رودپی شمالی

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بخش رودپی شمالی شهرتاریخی فرح آباد ساری از برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز اقامه نماز جمعه این بخش همزمان با (8 خرداد) با سخنرانی نماینده ولی فقیه در مازندران خبر داد.

حجت الاسلام محمد عابدی، امام جمعه بخش رودپی شمالی شهرتاریخی فرح آباد ساری امروز(4خرداد) در گفتگو با خبرنگار شبستان از برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز اقامه نماز جمعه بخش رودپی روز پنج شنبه هشتم خرداد ماه ساعت 10صبح با سخنرانی آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران خبر داد.


وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمازجمعه از دیدگاه قرآن، روایات و احادیث ائمه معصومین (ع)، گفت: خداوند متعال به جهت اهمیت اقامه نمازجمعه یک سوره از قرآن کریم را به نام جمعه اختصاص داده است.


حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه دین اسلام بیش از هر چیز به وحدت و یکپارچگی مسلمانان اهمیت داده است، اظهار داشت: نماز جمعه نیز به جهت حضور اقشار مختلف از اهمیت وافری برخوردار است، به نحوی که در کتاب آسمانی قرآن، مؤمنان در روز جمعه به برپاداشتن نماز جمعه مأمور شده‌اند.


وی همچنین با تاکید اینکه نماز یکی از ارکان دین است و می‌تواند در کاهش مشکلات و جلوگیری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی و هدایت جامعه نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد، گفت: برپایی نماز جمعه در شهرها، روستاها و بخش های ایران اسلامی از اولین اقدامات ارزنده بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بعد پیروزی انقلاب بود.


حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه نماز جمعه محل اجتماع عموم مردم است، اظهار داشت: براساس روایات متعدد در خطبه اول نماز جمعه، سفارش به تقوا که در رأس همه ارزش‌های اخلاقی قرار دارد؛ شده است و همچنین خطبه دوم نیز به بیان مسایل منطقه و جهان اسلام اختصاص دارد.


وی درخصوص اهمیت نمازجمعه که به فرموده امام خمینی(ره) در راس همه امور قرار دارد، گفت: امام جمعه از سویی به جهت حضور در بین مردم و ارتباط با آنان و از سویی دیگر ارتباط با مسئولین می تواند با پیگیری و مطرح کردن مشکلات مردم در خطبه های نمازجمعه و همچنین برگزاری جلسات با مسئولین امر، راهگشای امور باشد.


به گزارش شبستان، آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، ربیع فلاح جلودار استاندار، مدیران کل و مدیران شهرستان ساری در مراسم گرامیداشت سالروز اولین اقامه نماز جمعه رودپی شمالی حضور می یابند.


پایان پیام/

کد خبر 370631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha