اهم برنامه‌های مراسم 14 خرداد تشریح شد

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی (ره) برنامه‌های ستاد ارتحال امام خمینی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد علی انصاری، دبیر ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی برنامه‌های ستاد ارتحال امام خمینی را تشریح کرد. وی در نشستی خبری گفت: مراسم 14 خرداد از ساعت 9 صبح در جوار حرم مطهر امام خمینی با حضور همه اقشار شخصیت‌ها و مردم سراسر کشور با سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب اغاز می‌شود و پیش از سخنرانی ایشان آیت‌الله حاج سیدحسن خمینی یادگار امام سخنرانی می‌کنند. همچنین در شب 14 مطابق هر سال رییس جمهور سخنرانی می‌کند و امسال اقای روحانی سخنرانی خواهند کرد که مقدمات حضور ایشان فراهم خواهد شد چرا که هم خاص مردم و هم هدف تقویت دولت ایجاب می کند که سخنرانی ایشان را داشته باشیم.

 

انصاری درباره کمیته‌های فعال در مراسم ارتحال گفت: سه کمیته فرهنگی و تبلیغات، امنیت و ترافیک و اجرای پشتیبانی برای مراسم فعال هستند.

 

وی افزود: چاپ پوستر و ساخت تیزرهای خبری ساخت کلیپ ویژه مسافران هواپیمایی، قطار و اتوبوس، ساخت مستند پروانه‌ها در 5 قسمت مخصوص مهمانان، ساخت مستند امام دلها در 8 قسمت 35 دقیقه‌ای از حضور اقوام و ملت ها در مراسم امام خمینی، مستند امام و جوانان و ساخت مستند 15 خرداد به صورت روایی با همکاری سیما فیلم، ساخت مستند سیر مبارزاتی امام در آیینه اسناد ساواک از جمله فعالیت‌هایی است که در بخش فرهنگی انجام می‌شود. همچنین مستندات آثار در 25 سال گذشته را داریم و 10 ویژه نامه در این راستا تدوین شده است 12 عنوان کتاب از آثار امام نیز منتشر می‌شود تالیفات فقهی و اصولی امام در 50 جلد رونمایی می‌شود و اسناد و مدارک ساواک در 17 جلد راجع به یاران امام خمینی رونمایی می‌گردد. 10 عنوان نرم افزار نیز از آثار امام منتشر می‌شود.

 

وی در ادامه از برگزاری نشستها و همایشهای ویژه این ایام برای بانوان مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی و هنرمندان با یادگاران امام و بیت شریف ایشان، همایش ملی بزرگداشت شهید مصطفی خمینی پدر امام خمینی 6 و 7 در شهر خمین، همایش عرفان اسلامی در 11 خرداد با همکاری انجمن عرفان خبر داد و گفت: همایش جوانان در هفته جوان، جشنواره‌های موضوعی برنامه بر آستان آفتاب در برج میلاد، چهارمین جشنواره پوستر و عکس و جشنواره سبک زندگی امام خمینی از دیگر برنامه‌هایی است که انجام می‌گیرد.

 

وی در ادامه از حضور مهمانهای خارجی در مراسم بزرگداشت امام خمینی خبر داد و گفت: این مهمانان با همت ستاد خارجی مراسم بزرگداشت امام به ایران می‌آیند و با همکاری دولت حضور این شخصیت‌های خارجی محقق می‌شود که این افراد از 10 خرداد در کشور حاضر می‌شوند.

 

وی تاکید کرد: این مهمانان از کشورهای اندونزی، بنگلادش، تایلند، ژاپن، عمان، کویت، آذربایجان، ارمنستان، هند، پاکستان، افغانستان، چین، عراق، نیجریه، سنگال، اتیوپی، مصر، مراکش، تونس، صربستان، دانمارک، سوئد، انگلستان، لهستان، اسپانیا، امریکا است.

 

انصاری از نشست‌های ویژه دانشگاهیان نیز خبر داد و در ادامه از حضور و همکاری اقلیت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم‌ها سپاسگزاری کرد.

 

وی در پایان از کمیته اجرایی که با همکاری همه دستگاهها اقدام به فراهم آوردن امکان برگزاری مراسم کرده‌اند تشکر کرد و گفت: 40 هزار نیروی بسیجی و سپاهی برای تغذیه انتقال و اسکان بیش از 1 میلیون زائر ثبت نام شده آمادگی دارند و همه زائران در طول مراسم از بیمه کافی درمانی و امدادی حوادث برخوردارند و تفاهم نامه ای با بیمه‌ها در این راستا به امضا رسدیه است.

 

انصاری خاطرنشان کرد: شهرداری تهران نیز همه مناطق پهنه حرم را پوشش داده ایستگاههای فرهنگی و خدماتی فراهم آورده است. ستاد گمشدگان، ستاد آبرسانی، ستاد ایستگاههای صلواتی از دیگر خدماتی است که به رایگان در اختیار مردم است. همچنین کمیته ترافیک و امنیت شرایط برای حضور مردم در مراسم ارتحال امام خمینی را فراهم می‌آورند.

پایان پیام/

 

کد خبر 370639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha