برگزاری مراسم جشن مبعث در 56 بقعه شاخص خراسان رضوی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری مراسم جشن مبعث در 56 بقعه شاخص استان خبر داد.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی دارای برنامه های مختلف فرهنگی است.


وی با بیان اینکه برگزاری اعیاد و جشن‌های ملی و مذهبی در بقاع متبرکه را یکی از شاخصه های تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، خاطر نشان کرد: حضور جوانان و نوجوانان در این اماکن به هر بهانه‌ای می‌تواند در کاهش جرائم کوچک و بزرگ نقش اساسی داشته باشد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اذعان داشت: همزمان با بیست و هفتم رجب، سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) مراسم جشن عید مبعث در 56 امامزاده شاخص شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود.


حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود:این مراسم شامگاه روز دوشنبه (5خرداد) با حضور مردم و مسئولان و با ویژه برنامه هایی چون قرائت قرآن، سخنرانی، مداحی برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اذعان داشت: برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی از برنامه های جنبی برگزاری جشن های مبعث در سطح  خراسان رضوی در شب و روز بعثت نبی مکرم (ص) است.


وی درادامه با بیان اینکه همچنین مراسم جشن ویژه سوم خرداد به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مشهد برگزار شد، افزود: این مراسم همزمان با سوم خردادماه و با همکاری اعضای هیئت امنای حرم امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 370677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha