شناساندن بی بی حکیمه(س) گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که حضرت بی بی حکیمه (س) حق بزرگی بر گردن مردم استان و منطقه دارد، افزود:شناساندن این بانوی بزرگوار گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امین کمالوندی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (4 خرداد) ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: خداوند این توفیق را به ما عنایت کرد که بعد از گذشت چند سال موفق شدیم با جلب رضایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور کنگره ملی بی بی حکیمه (س) را برگزار کنیم.

کمالوندی با بیان این که حضرت بی بی حکیمه (س) حق بزرگی بر گردن مردم استان و منطقه دارد، افزود: لزوم شناساندن این بانوی بزرگوار به مردم منطقه و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند گام مهم و مستحکمی در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به این که مردم استان و مسئولان به عنوان خادمین مردم اعتقاد راسخ و وافری به مقام این بانوی مکرمه دارند؛ لذا همه دستگاه ها، نهادها و سازمان ها اعم از استانی و شهرستانی پای کار هستند و در این زمینه تلاش می کنند.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری های معاون فرهنگی اوقاف کشور و حجت الاسلام نصیری در زمینه اجرای مطلوب این کنگره تشکر و عنوان کرد:این پیگیری و همکاری نشان دهنده اهمیت این کنگره در سطح ملی است.

کمالوندی با بیان این که تمام مسئولان استانی پای کار هستند و دکتر محمودی به عنوان دبیر کمیته علمی کنگره تلاش مضاعفی در زمینه اجرای موثر این کنگره دارند، خاطرنشان کرد: گام نخست توسط دبیرخانه علمی برداشته شد و دکتر محمودی و همکاران به همت هیئت علمی در سازمان اوقاف کشور فراخوان ها را به صورت گسترده و هدفمند تهیه توزیع کردند.

دکتر آرمین محمودی، دبیر کمیته علمی کنگره ملی بی بی حکیمه (س) هم در این نشست ضمن تقدیر از استاندار و معاونین، گفت: حقیقتا فرماندار شهرستان گچساران در زمینه اجرای مطلوب کنگره ملی بی بی حکیمه (س) تلاش های ارزنده ای انجام داده است.

محمودی با بیان این که اعضای دبیرخانه علمی مشخص و با برگزاری جلسات مختلف منشور اجرایی دبیرخانه را ترسیم کرد، افزود: با پایگاه علوم استنادی جهان اسلام هماهنگی لازم صورت گرفته که برگزیدگان این کنگره مقالات انها در این پایگاه ثبت می شود.
وی اظهار داشت: مقاله های منتخب از سوی هیئت داوران مجرب و مطرح در پایگاه منطقه ای علوم جهان اسلام بازبینی و به چاپ خواهد رسید که دارای امتیاز های ویژه جهت ارتقا علمی دانشگاهیان خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران روند همکاری برای برگزاری این کنگره را مطلوب عنوان کرد و گفت: 2 رتبه امتیاز علمی برای صاحبان مقالات برتر به خصوص افراد دانشگاهی لحاظ می شود.

محمودی اظهار داشت: زمان ارائه مقاله به این کنگره 15مرداد امسال و آخرین مهلت داوری دهه کرامت تعیین شده است.
وی ابراز داشت: زمان نهایی شدن اجرای کنگره در نیمه دوم مهر ماه سال جاری اعلام شده است.


پایان پیام/

کد خبر 370768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha