اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در ایلام

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام، از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از 21خرداد در این استان خبر داد.

سید محمد موسوی، رئیس اداره آموزش و پرورش استان ایلام، صبح امروز(5 خرداد) با بیان مطلب، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: 15 پایگاه سیار و ثابت در سطح نقاط مختلف شهری و روستایی استان آماده ارائه خدمت به نوآموزان در بخش سنجش سلامت هستند.


وی، افزود:  در طرح سنجش سلامت، بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می گیرد و در صورت مشاهد هر گونه بیماری، دانش آموزان به مراکز مربوطه معرفی می شوند.


رئیس اداره آموزش و پرورش استان ایلام، با اشاره به اینکه در این طرح بیش از 9 هزار و400 دانش آموز برای ورود به دبستان در سال تحصیلی جدید مورد سنجش سلامت قرار می گیرند، یادآور شد:  در طرح سنجش سلامت برای هر کودک پرونده سلامت تشکیل می شود که وجود این پرونده برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی الزامی است.


موسوی، تصریح کرد: شناسایی تفاوت های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت های جسمی و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله اهداف اجرای این طرح است و با بررسی ها و آزمایش های انجام شده در پایگاه های سنجش سلامت، ادامه تحصیل دانش آموزان در آموزشگاه های عادی یا استثنایی تعیین می شود.


وی، اظهار کرد: والدین دانش آموزان بدو ورود به مدرسه می توانند به نزدیکترین آموزشگاه محل سکونت مراجعه و نسبت به معرفی فرزند خود به پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی اقدام کنند.
 

رئیس اداره آموزش و پرورش استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی اجرا می شود.


پایان پیام/


 

کد خبر 370828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha