توجه به مقوله فرهنگ موجب رشد اقتصادی جوامع می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیته علمی همایش علمی پژوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی گفت: توجه به مقوله فرهنگ و رشد اقتصاد در جوامع را به دنبال دارد.

تورج عقدایی رئیس کمیته علمی همایش علمی پژوهشی منزلت خانواده در سبک و زندگی در فرهنگ رضوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: فرهنگ و اقتصاد که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سال جاری است که باید به عنوان دو مقوله جدایی ناپذیر از یکدیگر مورد بررسی قرار می گیرد.


وی با اشاره به اینکه آزاد شدن از گرفتاری های اقتصادی موجب رشد و پویایی فرهنگ می شود، ادامه داد: توجه به فرهنگ نیز به نوبه خود موجب رشد اقتصادی می شود.
 

به گفته عقدایی، برای تحقق شعار سال باید زیر ساخت های اقتصادی جامعه شناسایی شود و این مهم جزء با شناخت خانواده و جاری ساختن سبک زندکی اسلامی محقق نمی شود.
 

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی به عنصرهای معقول و مطلوب فرهنگی باید این مقوله ها با زندگی انسان همراه باشد، ادامه داد: سبک زندگی پایه های زندگی را استوار می کند.


این استاد دانشگاه ادامه داد: بدون داشتن یک سبک زندگی معقول نمی توان اقتصادی محکم و فرهنگی پا بر جا در جامعه ایجاد کرد.
 

دبیر علمی این همایش در ادامه بر روند اجرایی این همایش در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این همایش به جهت معرفی سبک زندگی ائمه اطهار(ع) بویژه امام رضا(ع) تاثیر قابل توجهی بر اذهان عمومی خواهد داشت.
 

وی با یادآوری اینکه مردم استان زنجان مردمی با سبقه دینی و فرهنگی هستند، تصریح کرد: بی تردید برگزاری همایش های علمی پژوهشی مرتبط با سیره و سبک رضوی در تقویت باوردهای دینی مردم موثر است.
 

به گفته عقدایی، این همایش می تواند فرهنگ رضوی را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهد و یک الگوی مناسب و کاربردی در اختیار عموم قرار دهد.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 370964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha