شهر دزفول دین خود را به اسلام ادا کرد

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به رشادت های مردم شهر دزفول در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: شهر دزفول دین خود را به اسلام ادا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته (4 خرداد) در مراسم بزرگداشت روز چهارم خرداد و مقاومت مردم دزفول که با حضور جمعی از مسئولان استانی در اهواز برگزار شد با بیان اینکه، بزرگداشت این روز عزیز یک فعالیت جهادی است گفت: شهر دزفول دارای ابعاد متنوع و متعدد در بخش های مانند نبوغ علمی و اجتهادی است.

 

وی افزود: وجود شخصیت های بزرگ در زمینه های مختلف در شهر دزفول به عنوان الگویی برای مقاومت مردم در دوران جنگ هشت ساله محسوب می شد.

 

آیت الله شفیعی، با بیان اینکه این شهر در این زمان از آثار و برکات به جا مانده از دوران جنگ فاصله گرفته، اظهار کرد: مقاومت مردم در شهر دزفول با تاثر از حضور شخصیت های بزرگ روحانی همراه شد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید به اینکه، شهر دزفول دین خود را به اسلام ادا کرد، اظهار داشت: این شهر امتحان خود را در دوران جنگ با نمره قبولی بالا پشت سرگذاشته است.

 

وی تصریح کرد: حملات رژیم بعثی به شهر دزفول باعث شد تا مشکلات فراوانی برای مردم آن منطقه به وجود بیاید بسیاری از زنان و مردان و کودکان این شهر در بمباران های رژیم بعثی به شهادت می رسیدند اما این مسئله منجر به عدم مقاومت مردم این شهر نشد.

 

وی با اشاره به اینکه، شهر دزفول مورد اصابت 180 موشک قرار گرفت، عنوان کرد: با وجود مشکلات این چنین اما مردم این شهر حاضر به ترک شهر و دیار خود نشدند و توانستند با مقاومت خودشان توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

 

آیت الله شفیعی، یاد آور شد: مقاومت مردم دزفول بر اساس مبانی اسلامی و حضور روحانیون برجسته صورت گرفت.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 370984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha