اجرای طرح آمایش اجتماعی محله/ شبکه نیکوکاری تجلی گاه مهربانی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی و موسسات عام المنفعه در کمیته امداد با بیان اینکه شبکه نیکوکاری تجلی گاه مهربانی است، گفت: طرح آمایش اجتماعی محله در مراکز نیکوکاری انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حمید نصیری امروز(5 خرداد) در همایش تجلیل از هیأت عامل مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی اظهار داشت: از نیکوکاری بیش از 96 بار در قرآن یاد شده است و آموزه‌های دینی ما را به این سمت سوق می‌دهند.


وی با بیان اینکه شبکه نیکوکاری تجلی گاه مهربانی است، افزود: امروز در سطح جامعه منابع مالی و انسانی بسیار ارزشمندی است که می‌توان از این ظرفیت برای محرومان بهره برد و نیکوکاران در این شبکه به نبال احیای سنت‌های الهی هستند.


مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی و موسسات عام المنفعه در کمیته امداد گفت: مردم خراسان جنوبی با تفکر و اندیشه بالایی که دارند در بحث کمک‌های مردمی از سرانه کشوری بالاتر هستند.


نصیری با تاکید بر اینکه باید پیوند و رابطه مناسبی بین نیاز نیازمندان و توانمندی مردم ایجاد شود، بیان داشت: طرح آمایش اجتماعی محله اولین اقدامی است که در بحث مراکز نیکوکاری صورت می‌گیرد.


وی با اشاره به اینکه در این طرح مباحث محله شناسایی و در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می‌گیرد، ادامه داد: شناسایی امکانات و زیرساخت های محله، شناسایی نیازمندان و نیکوکاران محله و برقرای پیوندی منطقی بین آنها و استفاده از توانمندی مردم از جمله کارکردهای اجتماعی طرح آمایش محله است.


نصیری با اشاره به اینکه هسته اصلی مراکز نیکوکاری محله متشکل از شش نفر معتمد محل است که مرجع تصمیم‌گیری می‌شوند، ادامه داد: بعد از تشکیل مراکز نیکوکاری محله، شبکه نیکوکاری شهرستانها تشکیل می شود و بعد شبکه های نیکوکاری استان و سپس شبکه ملی نیکوکاری شکل می گیرد.


مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی و موسسات عام المنفعه در کمیته امداد عنوان کرد: دغدغه ما در این شبکه رفع نیاز نیازمندان است و در این مرکز به جای نگاه توزیع پول و جنس باید نگاه توانمندسازی وجود داشته باشد.


نصیری با بیان اینکه قصد شبکه نیکوکاری ورود همه مردم به این بحث است، افزود: برای قرار گرفتن مردم در این مسیر باید برای آنها نقش تعریف کرد.


وی یکی از ویژگی‌های مراکز نیکوکاری را شفاف‌سازی دانست و گفت: اگر شفاف‌سازی در مرکاز نیکوکاری نباشد شبکه نیکوکاری جان نمی‌گیرد بنابراین باید کمک‌های مردمی مستندسازی شود.


مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی و موسسات عام المنفعه در کمیته امداد اعتماد‌سازی را کلیدواژه دیگر در شبکه نیکوکاری بیان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه پایه اصلی این شبکه صداقت است نباید قول های غیرعملی به مردم بدهند و نیاز است کمک‌های مردم را اطلاع‌رسانی کنند.


نصیری با بیان اینکه جایگزینی کارآفرینی به جای کمک‌های جنسی و نقدی یکی از دغدغه‌های کمیته امداد است، بیان داشت: باید جاذبه و جذابیت را در مراکز نیکوکاری فراهم کنیم تا این مراکز محل تجمع مردم و نخبگان محله شود.


پایان پیام/

کد خبر 371097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha