بیش از یک هزار واحد صنعتی غیرفعال در استان وجود دارد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، اظهار داشت: 2 هزار و 350 واحد صنعتی در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد یک هزار و 780 واحد غیر فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان از اهواز، هوشمند صفائی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، در جلسه کارگروه اشتغال که ظهر امروز (5خرداد) در استانداری برگزار شد، گفت: استان خوزستان ظرفیت های خوبی در بخش خدمات دارد که در این راستا به عنوان گام نخست، 150 طرح که بیشتر به فعالیت های خدماتی می پردازند تعیین شده است.

 

وی افزود: این طرح ها به سازمان بهزیستی، بنیاد شهید، کمیسیون امور بانوان و بنیاد کارآفرینان ارسال شده و از این سازمان ها و فرمانداری ها درخواست شد متقاضیان طرح های خدماتی را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدایت کنند.

 

صفائی، با بیان اینکه 70درصد بخش اجرایی این طرح ها مهیا شده است، اظهار داشت: امیدواریم با اجرایی کردن این طرح ها بتوانیم در یک زمان مشخص به آمار واقعی از اشتغال دست یابیم.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، توجه به تعاونی های توسعه خدمات شهری را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: این تعاونی ها می توانند در شهرستان ها تشکیل و مشارکت مردم را در بخش اقتصادی به همراه داشته باشند.

 

وی با تأکید بر توسعه تعاونی های روستایی گفت: یکی از دلایل مهاجرت به شهرها، افزایش نرخ بیکاری در روستاها می باشد از این رو در کنار برنامه های حمایتی دولت در روستاها باید نسبت به توسعه تعاونی های روستایی اقدام کرد تا شاهد فعالیت های خوبی در این تعاونی ها باشیم.

 

وی با بیان اینکه فعالیت واحدهای صنعتی تحول قابل توجهی در رفع بیکاری استان ایجاد می کند تصریح کرد: 2 هزار و 350 واحد صنعتی در استان خوزستان به ثبت رسیده اند که از این تعدا تنها 570 واحد با اشتغالزایی بیش از 9 هزار نفر فعال و بقیه واحدها غیرفعال هستند، اگر مشکلات واحدهای غیرفعال مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شوند، این واحدها نیز 45 هزار شغل را به دنبال خواهند داشت.

 

صفائی، اذعان داشت: متأسفانه سال گذشته علی رغم اینکه سهم قابل توجهی از اعتبار برای ایجاد اشتغال به خوزستان اختصاص یافت، تنها یک درصد از این اعتبار استان جذب شد.

 

وی اضافه کرد: در سال جاری نیزبا توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در بانک ها از سوی مردم، مبلغ 570 میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده اما متأسفانه بانک های استان تمایلی برای جذب از خود نشان نمی دهند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 371112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha