اوقات فراغت فرصتی مناسب جهت شکوفایی خلاقیت ها و هنرهای دانش آموزان

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد، با بیان اینکه دانش آموزان به اوقات فراغت نیازمند هستند، گفت: اوقات فراغت فرصتی مناسب برای شکوفا شدن خلاقیت ها و هنرهای دانش آموزان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی استاندار یزد، صبح امروز(7 خرداد) در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در محل سالن شهید ساداتی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و لزوم برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دانش آموز به این اوقات فراغت نیازمند است و در این فرصت هاست که خلاقیت ها و هنرهای دانش آموز شکوفا می شود، رفتارها اصلاح و روابط اجتماعی شکل می گیرد.

وی بر لزوم نیازسنجی از گروه های مخاطبین و خود دانش آموزان تاکید کرد و افزود: اگر برنامه ای بدون حضور و نقش دانش آموزان تدوین شود، موجب بی انگیزه شدن و بی علاقگی دانش آموزان خواهد شد.

استاندار یزد، با یادآوری فلسفه تعطیلی دانش آموزان در ایام تابستان گفت: هرکاری برای دانش آموزان در ایام تعطیلی پیش بینی می شود باید مطابق با نیازها، ظرفیت ها و آگاهی کامل از شرایط روانشناختی و روانشناسی مخاطب درگروه های مختلف سنّی باشد.

وی با شاره به فطرت پاک انسانی کودکان، اظهار داشت: برنامه ها باید به گونه ای طراحی شود که حضور حداکثری دانش آموزان را به دنبال داشته باشد.

میرمحمدی، با اشاره به موازی های کاری های ادارات در برگزاری برنامه های اوقات فراغت، تصریح کرد: ضرورتی ندارد ما با برنامه هایی که خود مدوّن می کنیم بر بچه ها فشار بیاوریم، آنها را خسته کنیم و در ایام فراغت نیز آنان را دوباره به مدرسه و محیط بسته کلاس بکشانیم.

وی با اشاره به نقش والدین و معلمان در نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: اگر ما در جلسات انجمن اولیاء و مربیان والدین را با وظایف خود آشنا کنیم تا بدانند و بتوانند چگونه با دانش آموز رفتار کنند، خود به خود بسیاری از مشکلات مرتفع و رفتار دانش آموزان اصلاح می شود.

استاندار یزد، افزود: صدا و سیما نیز باید با برگزاری جلسات مختلف و میزگردها، زمینه ی بهره مندی مردم از نقطه نظرات چهره های تأثیرگذار را فراهم کند و با بحث و نقادی، مسائل تربیتی و آموزشی را به دانش آموزان و خانوادها منتقل کند .

 

پایان پیام/

 

کد خبر 371500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha