نقش امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی بر همگان روشن است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت گرگان با اشاره به فرا رسیدن ایام سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و تسلیت این ایام، گفت: نقش امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی بر همگان روشن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان، ظهر امروز (9 خرداد) در خطبه های نماز عبادی – سیاسی جمعه گرگان افزود: البته برای برپائی این قیام تاریخی و خونین مردم، زمینه ها و مقدماتی از قبل وجود داشت و باعث دستگیری امام در شب 15 خرداد شد.


به گفته وی، زمانی که مردم از دستگیری رهبرشان مطلع شدند، در کنار شعارهای عزاداری ایام محرم، شعارهایشان سمت و سوی دیگر پیدا کرد و به سمت شعارهای سیاسی رفت و در واقع همین شعارهای مردم باعث شد تا رژیم شاهنشاهی دستور به رگبار بستن مردم داد.


وی با اشاره به شهادت قریب به 15 هزار نفر از مردم در این روز در شهرهای مختلف کشور، تصریح کرد: رویارویی رژیم شاه با دین و مذهب یکی از نتایج قیام 15 خرداد بود که در واقع با دستگیری امام (ره) به عنوان یک مرجع و حمله به عزاداران حسینی چهره واقعی شاه برای مردم روشن شد.


حجت الاسلام لیوانی ادامه داد: تا قبل از این اتفاق مردم بسیار امیدوار به بهتر شدن وضعیت بودند، اما با این حرکات، از اصلاح شاه و رژیم پهلوی ناامید شدند که در واقع این ناامیدی یکی دیگر از نتایج قیام 15 خرداد بود.


خطیب موقت گرگان افزود: حمایت مردم از رهبری و مرجع خود در واقع تجلی اقتدار رهبری دینی را کاملا مشخص کرد و این سومین نتیجه این قیام بود.


حجت الاسلام لیوانی در ادامه گفت: وفاداری مردم به یک رهبری دینی هم چهارمین نتیجه این قیام در برابر رژیم شاهنشاهی و پهلوی بود.


به گفته امام جمعه موقت گرگان، شاه مدعی این بود که بین خود و مردم پیوند و رابطه خوبی برقرار کرده، اما این کشتار و قیام مردم در واقع این دروغ شاه را برملا کرد و این هم یکی دیگر از نتایج قیام 15 خرداد بوده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و تسلیت این ایام اظهار کرد: نقش امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی بر همگان روشن است.


حجت الاسلام لیوانی اظهار کرد: زمانی که شاهپور بختیار به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، به دلیل عضویت وی در جبهه ملی امام با این انتخاب مخالفت کرد و باعث شد تا مردم علیه وی دست به اعتراض بزنند و در نهایت باعث فرار شاه از کشور شد.


خطیب موقت گرگان در ادامه این خطبه، فرا رسیدن سوم، چهارم و پنجم شعبان سالروز ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و همچنین امام سجاد (ع) را به عموم مردم، مقام معظم رهبری و به خصوص محضر امام زمان (عج) تبریک و تهنیت گفت.


وی همچنین در خطبه اول با اشاره به میلاد با سعادت امام حسین (ع) در ماه شعبان، گفت: امروز کمتر کسی در جامعه پیدا می شود که دین دار واقعی باشد، اما از سوی دیگر دین فروشان بیشتر از همه در جامعه هستند.


حجت الاسلام لیوانی خاطرنشان کرد: مردم در جامعه دو دسته هستند که یک دسته بنده و دسته دیگر آزاد هستند و در واقع آنان که بنده هستند، بنده لذات، شهوات و نفسانیت خود هستند و آنان که آزادند در واقع بنده ذات اقدس الهی می باشند.


پایان پیام/

کد خبر 371878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha