برگزاری تجمع "بیداری اسلامی" در حمایت از مردم بحرین در تبریز

تجمع دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در قالب ستاد بیداری اسلامی و در حمایت از مردم بحرین و محکومیت جنایات غیر انسانی علیه ملت مسلمان و انقلابی این کشور در مقابل درب ورودی دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، دکتر علیرضا یعقوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز گذشته (19 اردیبهشت) در تجمع دانشجویی ستاد "بیداری اسلامی" با اشاره به اینکه موج بیداری انقلاب اسلامی مردم منطقه را بیدار کرده است،گفت: اندیشه و ایدئولوژی فکری که پشت این انقلاب بود باعث بیداری ملتهای مظلوم منطقه شده است.


وی در ادامه با تاکید بر نقش بی بدیل رهبری انقلاب اسلامی ایران افزود: وجود ولی فقیه در راس حرکت مردمی ملت ایران باعث سرنگونی رژیم ستم شاهی طاغوت شد و خلا وجودی این عنصر مترقی در قیام های اخیر ملل مظلوم منطقه کاملا محسوس بوده و عیان می باشد چرا که اگر این ملت ها از رهبری فردی همچون امام راحل و مقام معظم رهبری برخوردار بودند، قطعا می توانستند نتیجه سریع و مطلوبی از حرکتهای خود بدست آورند.

 

دکتر یعقوبی با اشاره به جنایات روزافزون نظام سلطه در بحرین، خواستار توجه مجامع جهانی به این منطقه شد.

 

دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تجمع خود با سر دادن شعارهایی جنایت های آل خلیفه در بحرین را که با حمایت امریکا و سایر کشورهای غربی و سکوت سازمان های مدعی حقوق بشر صورت می گیرد محکوم کردند.



شرکت‌کنندگان در این تجمع با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم‌های آل‌خلیفه و آل‌سعود، تاکید کردند: توطئه‌گران آمریکایی و صهیونیستی تلاش می‌کنند با منحرف کردن موج بیداری اسلامی در ملت‌های منطقه، آن را به یک جنگ تمام عیار شیعه و سنی تبدیل کرده و با دامن زدن به اختلافات مذهبی، ندای مظلومیت ملت های رنج‌کشیده منطقه، به‌ویژه در بحرین را خاموش کنند.


در این بیانیه با اشاره به سکوت معنادار کشورها و مجامع غربی مدعی حقوق‌بشر در برابر جنایاتی که در بحرین صورت می‌گیرد، از سازمان ها و رسانه‌های بین المللی مستقل، مراکز اسلامی و دانشجویان مسلمان در سرتاسر جهان، خواسته شده است تا با اعمال فشار به حاکمان بحرین، مانع از تضییع حقوق حداقلی مردم مظلوم این کشور شوند.

 

ستاد بیداری اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان این بیانییه از مسئولان کشور خواسته است تا با قطع هرگونه روابط سیاسی و اقتصادی با کشور عربستان سعودی و هم پیمانانش و همچنین متوقف کردن اعزام حجاج به بیت الله الحرام فشار لازم سیاسی را به عمال آل سعود به عمل آورند.


پایان پیام/
 

کد خبر 37218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha