برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در 25 روستای قزوین

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: علاوه بر برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام در مراکز شهرستان ها، در 25 روستای بزرگ استان نیز این مراسم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، ایوب رحیمی بیان کرد: مراسم بزرگداشت حضرت امام در همه دنیا مورد توجه قرار می گیرد و باید کمک کرد تا با استفاده از ظرفیت مردم و دستگاه ها و نهاد مختلف مراسم خوب و باشکوهی برگزار شود.
 

وی ادامه داد: باید سعی شود کیفیت کار را به ویژه در مسائل امنیتی و بهداشتی، ایمنی اتوبوس های اعزامی و همچنین مسائل بهداشت تغذیه و ایستگاه های صلواتی بالا ببریم.
 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اعلام کرد: همه ادارات باید برنامه ویژه در خصوص بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) داشته باشند و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری سال 93 سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده استکه باید با مدیریت جهادی کار فرهنگی انجام دهیم و مراسم حضرت امام (ره) نیز یک کار فرهنگی است که مدیریت جهادی نیاز دارد و استان قزوین نیز می تواند با اجرای برنامه های که پیش بینی شده در این زمینه در کشور الگو باشد.
 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) خود را فدای آرمان های انقلاب اسلامی ایران کرد، افزود: در زمان خفقان و تاریکی دوران پهلوی امام خمینی (ره) همچون چراغی روشن، مسیر را برای عدالت خواهان باز کرد.
 

رحیمی با اشاره به سیر تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام خمینی (ره) در این مسیر پر تلاطم هرگز از هدف خود کوتاه نیامد و به سبب همین ایستادگی هرگز از ذهن ها پاک نخواهد شد.
 

وی در ادامه به برنامه های ویژه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) اشاره و تصریح کرد: مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) چهاردهم خرداد ماه در محل مسجد آقا سید علی ان شا ا... با شکوه تر از سال های گذشته با حضور مردم و با همت و همکاری تمامی نهاد های دولتی و غیر دولتی و اعضاء شورای هماهنگی برگزار خواهد شد.
 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: مجامع امور صنفی به عنوان یک نهاد مردمی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ضمن برقراری ایستگاه های صلواتی در محل برگزاری مراسم، پذیرایی از شرکت کنندگان را برعهده خواهند داشت و به همین مناسبت ضمن برگزاری مراسم در مراکز شهرستان ها، در 25 روستای بزرگ استان هماهنگی لازم برای برگزاری مراسم صورت گرفته، همچنین مراسمی نیز در سطح 85 پایگاه و 26 حوزه مقاومت بسیج در سطح شهرستان قزوین برگزار خواهد شد.
 

وی توضیح داد: مراسم ویژه ای نیز به منظور گرامیداشت شهدای 15 خرداد همزمان با سالگرد شهداء خرداد ماه قزوین در زوز پانزدهم خرداد ماه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل امامزاده حسین(ع) برگزار خواهد شد.
 

رحیمی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، فضا سازی سطح شهر و معابر، اعزام روحانیون و مبلغین و سخنرانان به مناطق روستایی استان، برگزاری نمایشگاه فرهنگی از آثار حضرت امام (ره) در امامزاده حسین (ع)، توزیع بسته های فرهنگی در بین زائران حرم مطهر، استفاده از فضای مجازی توسط بسیج دانشجویی برای تبیین شخصیت بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، برگزاری مسابقات مقاله نویسی ویژه دانشجویان، برگزاری مراسم ارتحال در سطح مدارس، برگزاری

مسابقات کتابخوانی ویژه کارکنان آموزش و پرورش و مسابقه انشاء نویسی ویژه دانش آموزان، برگزاری برنامه هایی همچون برپایی همایش، شب شعر، تفسیر و بررسی کتب و اشعار حضرت امام (ره)، اعزام هنرمندان و ورزشکاران به حرم مطهر و استفاده از ظرفیت مساجد، بقاء متبرکه و هیئت های مذهبی برای برپایی سخنرانی و قرائت قرآن، دعای کمیل و ندبه از دیگر برنامه ها است.
 

وی در ادامه به اعزام بیش از 12 هزار نفر به حرم حضرت امام (ره) اشاره و تصریح کرد: امکانات و تجهیزات لازم با همکاری بسیار خوب دستگاه های اجرایی و کمیته های ستاد برای اعزام زائرین حرم مطهر پیش بینی شده و همچنین تمهیدات امنیتی و بهداشتی جهت رفاه حال زائرین عزیز نیز در نظر گرفته شده است.
 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: امیدواریم با همدلی و وحدت مراسم حضرت امام (ره) را امسال به نحو احسن و با شکوهتر از سال های پیش برگزار کنیم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 372342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha