مدیریت جهادی مدیریتی است که فقط مورد پسند خداوند متعال باشد

خبرگزاری شبستان: رییس کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در تبیین شاخصه های مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی مدیریتی است که مورد قبول و پسند خداوند متعال قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد محمد رضا موحدی کرمانی رییس کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) و معاون فرهنگی هنری سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ظهر امروز (11 خرداد) در همایش مدیریت جهادی زن در اقتصاد و فرهنگ از دیدگاه امام خمینی (ره) که با حضور بانوان فرهیخته استان در محل سالن شهید عباسپور برق منطقه ای برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت:شخصیت امام خمینی (ره) یک شخصیت برجسته به معنای واقعی بود و خداوند مقدر کرده بود که امام (ره) بنیانگذار تحولی بزرگ در جهان باشد.

 

وی با بیان اینکه امام(ره) تنها احیاگر پیامبر اکرم (ص) نبود اظهار داشت: امام (ره) احیاگر تمام انبیاء الهی و دین خدا بود و نه تنها فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) را زنده کرد بلکه تمامی فرهنگ های مربوط به ائمه را نیز احیا کرد.

 

وی با بیان اینکه امام (ره) در تمام اندیشه های الهی تحول ایجاد کرد گفت: یکی از بزرگترین ویژگی های امام ارائه ایدئولوژی جدید بود که آن ایدئولوژی اداره جهان به وسیله پیامبران،انبیاء و اولیاء الهی بود.

 

رییس کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به نقش زنان در دیدگاه امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) در صحیفه نور خود فرموده اند که امروز زنان در جمهوری اسلامی همدوش مردان در تلاش برای سازندگی کشور هستند.

 

وی با بیان اینکه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی کار می کنند باید نیت خود را خالص کنند افزود: باید از آن زمانی که فکر انجام کاری را می کنیم تا آن زمانی که کار را انجام می دهیم همه برای خداوند باشد.

 

موحدی کرمانی سعادت و شقاوت کشور را در دست زنان جامعه دانست و گفت: زنان با تربیت صحیح فرزندان خود انسان سازی می کنند، کشور را آباد می کنند و این ها مطالبی است که امام(ره) در صحیفه خود در مورد زنان بیان کرده است.

 

وی گفت: تربیت فرزند تنها کاری است که با وضعیت فیزیولوژی زنان و رسالتی که خداوند بر دوش آنها قرار داده، سازگار است.

 

معاون فرهنگی هنری سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تربیت فرزندان به عنوان فعالیت دراز مدت بانوان یاد کرد و اظهار داشت: دانشمندان، علمای برجسته، مدیران و... همه همه از دامن مادران رشد پیدا می کنند و تربیت می شوند.

 

وی افزود: درست است که انجام کار برای کسب روزی ثواب دارد اما وظیفه اصلی که بر دوش زنان قرار داده شده و از ثواب بالاتری در نزد خداوند برخوردار است پرورش فرزندانی صالح است.

 

موحدی کرمانی، با اشاره به نامگذاری سال و تاکید بر مدیرت جهادی در این نامگذاری از سوی رهبری افزود: الحمدالله شاهد هستیم که تمام مسئولان از این خصائل بهره مند هستند.

 

وی بر لزوم داشتن تدبیر در امور تاکید کرد و اضافه کرد: ملاک های جهادی بودن یک کار تدبیر، جدیت، همت، تلاش و کوشش در رسیدن به هدف است.

 

معاون فرهنگی هنری سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تفاوت های بین یک مدیر جهادی و غیر جهادی اظهار داشت: یک مدیر جهادی برای خدا و بدون چشم داشت به پت و مقام کار می کند و کمتر به حقوق خود می اندیشد بلکه بیشتر به نتیجه کار خود توجه دارد.

 

وی افزود: مدیریت جهادی مدیریتی است که فقط خداوند متعال آن را می پسندد.

 

موحدی کرمانی از حکومت دلسوزانه امیرالمومنین(ع) به عنوان یک نمونه ازمدیریت جهادی یاد کرد و گفت: مدیریت جهادی مدیریت مستضعفین و مدیریتی است که از لحظه لحظه عمر خود نهایت استفاده را برده باشد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 372697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha