اندیشه و سیره امام(ره) سدی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: اندیشه و سیره امام(ره) سدی در جهت حفظ جوانان و نوجوانان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد ظهر امروز (11 خرداد) در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) که با حضور مسئولین کمیته های این ستاد برگزار شد گفت: در جهت بزرگداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) کار شده است اما کافی نیست و باید بیشتر در این موضوع کار شود.

 

وی افزود: باید تشکیلاتی در رابطه با حضرت امام(ره) ایجاد شود که در طول سال و در مناسبت های مختلف در جهت یاد و نام امام(ره) برنامه ریزی کند.

 

ناصری با اشاره به تلاش های دشمن در راستای از بین بردن یاد و نام امام(ره) در بین مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان اظهار داشت:دشمن به دنبال آن است تا عملکردهای امام(ره) را کم اهمیت نشان داده و احترام و اهتمام به فرمایشات و افکار امام(ره) را در سطح جامعه کمرنگ کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: امام(ره) باید همیشه زنده بماند و افکار و اندیشه های ایشان دست به دست انتقال داده شود تا همه از آن استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه امام(ره) بیش از 80 سال عمر خود را ریاضت کشید افزود: امام(ره) در طول عمر خود مطالعه و اندیشیدن را تجربه کرد، احادیث و روایات را بالا و پایین کرد به همین دلیل است که حرف های امام برخواسته از هواهای نفسانی نیست بلکه ریشه در خلوص و نیت پاک ایشان دارد.

 

ناصری از تصمیمات امام(ره) به عنوان الهامات زبانی یاد کرد که به ایشان شده است و گفت: امام(ره) در مدت حضور خود در نجف اشرف همیشه به تهذیب نفس و عبادت خداوند اهتمام داشت.

 

وی با بیان اینکه نمی توان امام خمینی(ره) را با افراد عادی و روسای حکومت ها و سیاستمداران دنیا مقایسه کرد افزود: حرف، کردار و اعمال امام(ره) برخواسته از گفتار انبیا و خلوص در اعمالش بود.

 

امام جمعه یزد اظهار داشت: همانگونه انبیا و اولیا الگو هستند سیره امام(ره) هم باید الگو و اسوه باشد.

 

وی بر لزوم آشنایی نسل جوان ونوجوان با اندیشه ها و آرمان های نسل جوان تاکید کرد و افزود: آن ها باید سیره امام(ره) را ببینند و بشنوند تا بتوانند در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنند.

 

ناصری تصریح کرد: شرط تحقق این امر انجام کار معنایی و محتوایی در حوزه سیره و زندگانی حضرت امام خمینی(ره) است.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 372731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha