برنامه های اوقات فراغت جوانان باید پربار، تاثیر گذار و هدایت گر باشد

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان، با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت جوانان باید پربار، تاثیر گذار و هدایت گر باشد، گفت: غنی سازی اوقات فراغت باید اساسی فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت‌الاسلام محمد جمشیدی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان، ظهر امروز (12 خرداد) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: اوقات فراغت بهترین فرصت برای ترویج الگوها و سبک زندگی اسلامی دربین جوانان است. 

وی از برگزاری مراسم بزرگ دعای ندبه در نیمه شعبان در آرامگاه بوعلی سینا همدان خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت 7  الی 9  صبح برگزار می شود.

 سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان، با بیان اینکه 20 موسسه فرهنگی در شهرستان همدان فعال است، اضافه کرد: برنامه های آموزشی قرآنی با رویکرد عمومی در این موسسات انجام می شود.

 حجت‌الاسلام جمشیدی، اظهار داشت: هویت جوانان در برنامه های اوقات فراغت آنها شکل می گیرد که باید تلاش کنیم با برنامه ریزی اصولی این برنامه ها در شکل دهی آینده جوانان موثر باشد.

 زهرا رضوی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمامی طول سال وظیفه غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد.

 وی با بیان اینکه شش مرکز کتابخانه ثابت، یک واحد سیار و یک واحد روستایی در استان همدان فعالیت می کند، افزود: ده هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

 وی اضافه کرد: 107 عنوان برنامه در کتابخانه ها و مراکز اجرای برنامه می کنند و برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استان همدان برنامه های متنوع و مختلف فرهنگی مناسبی در نظر گرفته شده است.

وی معرفی ایام و وقایع، معرفی سرزمین، برگزاری نشست های ادبی و برگزاری ویژه کارت پستال را از جمله برنامه های هفته جوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان دانست و گفت: اوقات فراغت مناسب‌ترین بستر برای رشد و شکوفائی استعدادهای گوناگون نوجوانان و جوانان است.

 معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان، اضافه کرد: ایجاد و گسترش فضاهای مناسب و مطلوب برای گذران اوقات فراغت و ارائه طرح‌های عمومی متنوع که به نحوی به کیفیت و کمیت گذران اوقات فراغت کمک کند‌، ضروری و حیاتی است.

 رضوی اظهار داشت: جوانان به عنوان سرمایه های گران بهای نظام اسلامی دارای ارزش فراوانی هستند که باید توجه شایانی به آنها شود تا آنان بتواند به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

 
پایان پیام/


 

کد خبر 373102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha