میزان باسوادی در آباده، خرمبید و ارسنجان بالاترین رقم است

خبرگزاری شبستان:معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس با یادآوری این مطلب که دولت تمام داشته های خود را برای ریشه کن کردن بی سوادی بسیج کرده، افزود: آباده، خرمبید و ارسنجان باسواد ترین شهرستان فارس هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، ناصر قجری، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس امروز (12خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: برابر آموزه های دینی و مذهبی بحث علم آموزی و سواد آموزی جایگاه خوبی دارد.


وی با اشاره به اینکه از سال 1315 نهادهایی برای سوادآموزی آغاز می کنند تا سال 55 تنها 48 درصد باسواد داشتیم، اضافه کرد: بعد از انقلاب دستور نهضت سواد آموزی را توسط امام خمینی (ره) داشتیم و از سال 58 تاکنون بالغ بر 10 میلیون نفر بعد از انقلاب باسواد شدند.


این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که 94 درصد جامعه هدف که بین 10 تا 49 سال سن دارند، با سواد هستند، اضافه کرد: 10 میلیون بی سواد در کشور داریم که در جامعه هدف 10 تا 49 سال سه میلیون و نیم بی سواد در کشور وجود دارد که این رقم فارس حدودا 170 هزار نفر هستند.


قجری با یادآوری این مطلب که دولت تمام داشته های خود را برای ریشه کن کردن بی سوادی بسیج کرده، افزود: آباده، خرمبید و ارسنجان باسواد ترین شهرستان های فارس هستند.


پایان پیام/

کد خبر 373210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha