صحیفه سجادیه آغاز کار فرهنگی امام سجاد (ع) بود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: امام سجاد (ع) کار فرهنگی خود را در قالب دعا در میراث عظیم معنوی شیعه یعنی صحیفه سجادیه آغاز کرد. ‌

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام سجاد چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولاتی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک،‌ گفت: امام سجاد(ع) با توجه به فشارهای حکومت و عدم همراهی مردم، از مبارزه آشکار خودداری کرد تا اسلام از تعرض مصون بماند.


وی اظهار کرد: امام زین العابدین(ع) مکتب علمی شیعه را با تربیت علما و شاگردان بسیاری ارتقا بخشیدند و بسیاری از علمای بزرگ اسلام را نیز از درس زهد و تقوا و تفسیر و حکمت و فقه سیراب کردند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: امام سجاد(ع) پس از بازگشت به مدینه همواره تلاش می‌کرد، حماسه عاشورا را زنده نگاه دارد و از هر فرصتی در این راستا بهره می‌برد تا غبار فراموشی بر آن ننشیند.


وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) کار فرهنگی خود را در قالب دعا در میراث عظیم معنوی شیعه یعنی صحیفه سجادیه آغاز کرد افزود: امام سجاد(ع) با حرکت علمی، مدیریت فرهنگی و تربیت نیرو بستر را برای رهبری امامان بعد از خود فراهم کردند.


حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: دانش و فضایل امام سجاد (ع) چیزىنبود که فقط دوستان و شیعیان به آن معتقد باشند بلکه حتى منکران مقام ولایت و نیزمعاندان خاندان رسالت در مواردى به ناگزیر سر تعظیم در برابر کمالات ایشان فرود مى آورند.


وی در پایان از جمله برنامه های دبیرخانه در سالروز میلاد با سعادت امام سجاد(ع) به ارسال پیام کوتاه از سخنان و دعاهای این امام بزرگوار در صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: به دلیل تقارن ولادت امام سجاد با سالروز رحلت جانسوز امام راحل(ره) مراسم سخنرانی در مساجد با محوریت هر دو موضوع انجام می شود.


پایان پیام/‌
 

کد خبر 373312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha