حاکم شدن افکار و اندیشه های امام (ره) مانعی بزرگ در جهت انحراف انقلاب

خبرگزاری شبستان: معاون پارلمانی صدا و سیما گفت: حاکم شدن افکار،آرمان ها و اندیشه های امام (ره) در این کشور چه در زمان حیاطشان و چه بعد از آن مانع از انحراف انقلاب اسلامی ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی صدا و سیما صبح امروز (14 خرداد) در مراسم بزرگداشت 25 سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در محل مسجد روضه محمدیه برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) گفت: پس از گذشت 25 سال از رحلن ایشان هنوز بسیاری از ابعاد وجودی ایشان ناشناخته باقی مانده است.


وی با بیان اینکه برای شناخت هر فرد راه های مختلفی وجود دارد افزود: یکی از راه های شناخت افراد شناختن اطرافیان و یاران آن فرد است.


میرتاج الدینی اظهار داشت: یاران امام بزرگانی چون طالقانی،مطهری،مفتح،بهشتی،صدوقی،دستغیب و ... بودند که در دوران مختلف انقلاب ،تبعید،تحصیل و در تمام دوران ایشان را همراهی می کردند.


وی با بیان اینکه پیوند و ارتباط بین مردم موجب به ثمر رسیدن این انقلاب شد افزود: در سایه بزرگان و یاران صدیق امام (ره) این ارتباط در بین مردم شکل گرفت .


معاون پارلمانی صدا و سیما تصریح کرد: هرکس که جایگاه این بزرگان و علما را بشناسد می تواند به ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) پی ببرد.


وی با بیان اینکه شرایط زیادی برای بروز شخصیت فرد در جامعه فراهم می شود گفت: در شرایط عادی شخصیت فرد شناخته نمی شود و اگر شخصیتی وجود داشته باشد بروز نمی کند و یا ظرفیت های بالقوه فرد به بالفعل تبدیل نمی شود بلکه در دگرگونی ها و در جریان حوادث است که شخصیت ها شناخته می شود.


میرتاج الدینی با بیان اینکه پیامبران و اولیاء الهی پس از پشت سرگذاشتن آزمون ها و سختی های گوناگون الهی به این جایگاه رفیع دست یافته اند افزود: در مورد امام (ره) نیز این مطلب صادق است و ایشان پس از پشت سرگذاشت سختی های بسیار توانستند نه تنها بر قلوب مردم ایران بلکه بر قلوب تمام مردم آزادیخواه جهان تاثیرگذار باشند.


وی افزود: امام تنها در ایران دلها را منقلب نکرد بلکه در میان مستضعفان جهان الهام بخش بود بطوریکه پس از 35سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام حرکت های عدالت طلبانه ،حق خواهانه و ... انسان های آزاده جهان مستقیم یا غیر مستقیم از قیام امام (ره) و اندیشه های ایشان شکل می گیرد.


میر تاج الدینی با اشاره به قیام 15 خرداد سال 42 گفت: امام برای رسیدن به این جایگاه سختی های زیادی را پشت سرگذاشت که یکی از آن ها قیام 15 خرداد بود که می توانست برای هر رهبری شکننده و برای هر انقلابی مانع بزرگی باشد .


وی با بیان اینکه قیام خونین 15 خردا به خوبی جایگاه امام (ره) را در نزد مردم آشکار ساخت افزود: اگرچه بعد از این قیام مدتی انقلاب به کسوف و خسوف فرو رفت اما ثمره آن در بهمن سال 57 و 15 سال بعد موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.


معاون پارلمانی صدا و سیما با اشاره به منحرف شدن بسیاری از انقلاب ها و دور شدن آن ها از آرمان ها و اهداف شان افزود: حاکم شدن افکار،آرمان ها و اندیشه های امام (ره) در این انقلاب چه در زمان حیاطشان و چه بعد از آن مانع از انحراف انقلاب اسلامی ایران شده است.


وی با بیان اینکه کسی نمی تواند ادعا کند که این انقلاب از مسیرخود منحرف شده است اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران 100 درصد در مسیر امام (ره) حرکت می کند که این خود یک معجزه و امتیازی بزرگ برای انقلاب جمهوری اسلامی ایران است.


میرتاج الدینی افزود: وجود رهبری شایسته و حضورامت بیدار،آگاه و بصیر ایران باعث شده است تا فکر،آرمان و اندیشه امام (ره) پس از گذشت 25 سال از رحلتشان در این کشور حفظ شود.


وی با بیان اینکه هیچکس مانند مقام معظم رهبری نتوانسته است افکار و اندیشه های امام (ره) را بشناسد تصریح کرد:در 25 سال گذشته نمی توان مجلس و سخنرانی از رهبری پیدا کرد که در آن یادی از امام (ره) و افکار و اندیشه ای ایشان نشده باشد.


امام (ره) مجدد و احیاگر شریعت اسلام بود


معاون پارلمانی صدا و سیما در ادامه در تبیین شاخصه ای مکتب امام خمینی (ره) گفت: اولین شاخص مکتب ایشان اسلامیت بودبطوریکه وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد و رادیو اعلام کرد اینجا انقلاب ایران است امام صریح موضع گرفت و گفت بگویند اینجا انقلاب اسلامی ایران است.


وی از امام (ره) به عنوان مجدد و احیاگر شریعت اسلام یاد کرد و افزود: امام (ره) اسلام ناب، اسلام ناب محمدی را محور و سرلوحه فعالیت های خود قرار داه بود.


میرتاج الدینی با بیان اینکه منظور امام (ره) از اسلام ،اسلام مورد نظر آمریکا و اسلام تکفیری ها نبود اظهار داشت: منظور ایشان اسلامی مجاهد، مدافع حقوق پا برهنگان، ایستادگی در برابر ظالمان و ... بود و با تمام وجود برای تحقق این اسلام کوشید.


ولی فقیه نگهبان و حافظ رای مردم است


وی مردم گرایی را یکی دیگر از شاخص های مهم مکتب امام (ره) دانست و گفت: امام (ره) مردم ایران را شناخته بود و با همه وجود به آن ها اعتماد داشت و از آن ها به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران یاد می کرد.


میرتاج الدینی با بیان اینکه اگر امام (ره) مردم را نمی شناخت و باور نداشت انقلاب نمی کرد افزود: اگرحضورمردم نبود این انقلاب 35 سال تداوم پیدا نمی کرد به طوریکه امام فرمود من به پشیبانی این مردم دولت تعیین می کنم.


وی از جمهوریت و اسلامیت به عنوان دو رکن انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در این کشور رهبری،رییس جمهور،نمایندگان مجلس ،شوراها و ... به دست مردم انتخاب می شوند و این مصداق کامل جمهوریت است.


معاون پارلمانی صدا و سیما با بیان اینکه هیچکس به اندازه ولی فقیه زمان پشتیبان رای مردم نیست اظهارداشت: آنکس که در 35 سال گذشته حافظ رای مردم بوده رهبری است که آن رامی توان به خوبی در اتفاقات پس از انتخابات دوره هفتم و دهم ریاست جمهوری مشاهده کرد.


جدایی دیانت و سیاست تفکر ضد اسلام و متحجرانه


وی از عدالت اجتماعی به عنوان سومین معیار مکتب امام (ره) یاد کرد و اضافه کرد: امام (ره) عدالت را در ردیف ارزش های معنوی مانند توحید قرار می داد.


میر تاج الدینی پیوند سیاست و دیانت را چهارمین معیار مکتب امام (ره) دانست و افزود: امام (ره) این سیره و منش را از رسول اکرم (ص) الگو گرفته بود و از جدایی دیانت و سیاست به عنوان تفکر ضد اسلام و متحجرانه یاد می کرد.


وی طرفداری از محرومان و مستضعفان را یکی دیگر از معیارهای مکتب امام (ره) اعلام کرد و گفت: امام عاشق این قشر بود و با زندگی اشرافی مخالفت می کرد و معتقد بود رهبران جامعه باید زندگی همپای زندگی مردم داشته باشند.


امام مبارزه با شرق و غرب را در بین مردم نهادینه کرد


میر تاج الدینی مبارزه با ظلم و ستم را از دیگر معیار های مکتب امام (ره) دانست و اظهار داشت: امام مبارزه با شرق و غرب راآغاز و آن را در بین مردم نهادینه کرد.


وی با بیان اینکه در منظومه فکری امام (ره) مبارزه امری پایان ناپذیر است گفت: تحریم های سیاسی،اقتصادی و ... هیچگاه نیم تواند مانعی در این مبارزه باشد.


میرتاج الدینی وحدت جامعه اسلامی را دیگر معیار مکتب امام (ره) دانست و افزود: امام (ره) به دنبال تشکیل حکومت واحد دینی در بین تمام مسلمانان جهان بود.


حمایت از فلسطین یکی از آرمان های مکتب امام (ره)


وی با بیان اینکه در سیاست بین الملل یکی از شاخص های مکتب امام (ره) حمایت از فلسطین بود اظهار داشت: امام (ره) حمایت از فلسطین را یکی از آرمان های خود می دانست و این مسئله می تواند معیار خوبی برای سنجش میزان پایبندی به افکار امام (ره) در بین مسئولین باشد.


میر تاج الدینی افزود: پیوند بین سیاسی و معنویت از شاخص های دیگر مکتب امام (ره) بود به گونه ای که امام هیچگاه سیاست خشک و خالی را مطرح نکرد و همیشه به دنبال سیاست توام با معنویت بود همان چیزی که پیامبران مطرح کرده اند.

 

پایان پیام/

 

 


 

کد خبر 373593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha